School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 421 | ||||
Course Title in English | Production of Public Space | ||||
Course Title in Turkish | Kamusal Mekanın Üretimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to understand urban transformation and production of public space by examining case studies from both Istanbul and other cities. | ||||
Course Description | This course aims to explore the process behind public space production, avoiding the overused clichés about metropolitan life. The goal is to reveal the relationship between the city and the influencing factors of urbanization, including seemingly insignificant events, people, and situations—in other words, the everyday experiences of individuals in daily life. The course has a dual structure: the first part covers case studies from both Turkey and abroad that emerged in the 20th and 21stcentury, while the second part focuses on how diverse perspectives are applied in the process of public space production in Istanbul. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) kentleşme süreçlerini ve bunların kamusal alanlar üzerindeki etkilerini sosyal, kültürel ve ekonomik faktörleri göz önünde bulundurarak anlamak; 2) kamusal alanlara eleştirel bir bakış açısı geliştirerek, bu alanların tasarımına, işlevselliğine ve kullanıcı deneyimine katkıda bulunan anahtar faktörleri belirlemek; 3) belirli bir konu hakkında temel araştırma yöntemlerini uygulamak ve bir araştırma makalesi yazmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | SEVİNCE BAYRAK GÖKTAŞ , October 2024 |
Course Coordinator | İREM NAZ KAYA |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi SEVİNCE BAYRAK GÖKTAŞ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Günümüz şehir merkezi nasıl üretilir? Harvard Design School Guide to Shopping’in, 2000’lerde yaratılan Almere şehrinin ana planı ve kamusal alanları ile çapraz okuma ve tartışma. |
3) | İstanbul'un büyümesi: Büyüme ekseninin kuzeye kayması, sonuçları ve Sultanbeyli üzerine bir vaka incelemesi. |
4) | İstanbul 2100: İstanbul'daki güncel konulara dayanarak kentsel yaşama dair geleceğe yönelik bir okuma. |
5) | Reşat Ekrem Koçu’nun İstanbul Ansiklopedisi |
6) | "Üç Mimar, Dört Proje" – Beyazıt Meydanı, Sedad Hakkı Eldem, Hans Högg ve Luigi Piccinato |
7) | “Kent nasıl değişir?” |
8) | Ara Sınav Sunumları ve İncelemeler |
9) | Şehirlerde değişim eşikleri: Şehir ve Şuur – İsmail Hakkı, s. 60. Tereddüd ve Tekerrür, ed. Bülent Tanju |
10) | "Her şeyden öğrenmek" - Venturi & Scott Brown, Frank Lloyd Wright’ın Broadacre City, Corbusier’in Radiant City |
11) | Çuval Teorileri (The Carrier Bag Theories) Evrim, Edebiyat, Mimarlık |
12) | Kamusal alanın işbirlikçi bir uygulama olarak ele alınışı: Hakikatin tasından içtiğimiz sırlar*, Salt Blog |
13) | Final Sunumları |
13) | Final Presentations |
14) | Final Sunumları ve Genel Bakış |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Required/Recommended Readings | Recommended Readings: Bayrak, S., "Istanbul 2100." National Geographic, Nov. 2019. Bayrak, S., "Kent uçar, yazı kalır." Tasarım - Kuram, 2012. Berman, M., All That Is Solid Melts Into Air: The Experience of Modernity. Introduction: "Modernity – Yesterday, Today, and Tomorrow." Colomina, B., "Outrage: Blindness to Women Turns Out to Be Blindness to Architecture Itself." AR, March 2018. Hakkı, İ., "Şehir ve Şuur." In Tereddüd ve Tekerrür, edited by Bülent Tanju, p. 60. Le Guin, U., The Carrier Bag Theory of Fiction. Ignota Books, 2019. Özgüven, F., "İstiklal Caddesi or 'Beyoglu'." Becoming Istanbul, p. 156, 2015. Tanpınar, A., Beş Şehir. p. 49-53. İstanbul. Venturi, R. Scott Brown, D. and Izenour, S., Learning from Las Vegas: The Forgotten Symbolism of Architectural Form. "A Significance for A&P Parking Lots." | ||||||
Teaching Methods | The course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the readings and resources available to the students prior to class. | ||||||
Homework and Projects | 1 research paper, 1 seminar | ||||||
Laboratory Work | - | ||||||
Computer Use | No | ||||||
Other Activities | - | ||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
goktass@mef.edu.tr Block A, Sevince Bayrak 507 Office: Block A, Sevince Bayrak 507 Email: goktass@mef.edu.tr Attendance is essential for this course. The students are responsible of reading the papers in advance, as well as follow the instructions in each presentation and come prepared to class. Most of the class time will be allocated to discussion of concepts, ideas, approaches as well as individual works. Late submissions will not be accepted. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |