School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 303
Course Title in English Measurement and Evaluation in Psychology
Course Title in Turkish Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 158 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 205 - Research Methods I
Expected Prior Knowledge Research methods
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the basic concepts, theories, and methods of psychological measurement, test construction, use, evaluation, and implementation; and to define problems in assessment and evaluation.
Course Description This course is designed to provide students with a fundamental background in assessment and measurement, and with first-hand experience on the process of test development.
Course Description in Turkish Bu ders, öğrencilere ölçme ve değerlendirme konusunda temel bir altyapı sağlamak ve öğrencilere test geliştirme sürecine dair ilk elden denetim kazandırmak için tasarlanmıştır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Psikolojik ölçme ve meğerlendirme ilkeleri hakkında bir anlayış geliştirmek.
2) Temel psikometrik kavramları (örneğin, güvenilirlik, geçerlilik, norm puanları) anlamak.
3) Mevcut psikolojik değerlendirme araçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirme yeteneği kazanmak.
4) Kişiliği, yeteneği, tutumları vb. değerlendiren testler arasında ayrım yapmak.
5) Bir çevrimiçi araştırma tasarım aracı (Qualtrics) kullanarak bir çalışma geliştirmek.
6) Yeni bir psikolojik değerlendirme aracının geliştirilme sürecini anlamak ve uygulamak.
7) Psikoloji testlerinin psikometrik özelliklerini analiz etmek için bir yazılım (SPSS) kullanarak farklı istatistiksel teknikleri uygulamak.
8) Değerlendirme sürecinde yer alan etik ve yasal konulara öğrenmek ve uygulamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Exam,Project
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Participation,Presentation,Project
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Project
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N Project
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Participation,Project
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. H Participation,Project
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. S Project
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation,Project
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Project
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Project
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Project
Prepared by and Date MEYMUNE NUR TOPÇU , January 2024
Course Coordinator MEYMUNE NUR TOPÇU
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve Oryantasyon
2) Psikolojik Ölçme ve Değerlendirmeye Giriş Tarihi, Kültürel, ve Hukuki Konular
3) İstatistik Konuları Hatırlatma
4) Neden Psikolojik Testlere İhtiyaç Duyarız: Temel Konular ve Varsayımlar
5) Vize #1
6) Güvenilirlik
7) Geçerlilik
8) Test Oluşturma: Teori
9) Testin Boyutları: Zekâ, Kişilik, Klinik ve Rehberlik Değerlendirmesi,
10) Vize #2
11) Test Oluşturma: Konu Seçimi ve Literatür Taraması
12) Test Oluşturma: Ölçek Maddelerinin Hazırlanması
13) Test Uygulaması: Veri Toplama & Qualtrics
14) Test Uygulaması: Veri Analizi Group Sunumları
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Required/Recommended ReadingsCohen, R. J., Schneider, W. J., & Tobin, R. M. (2022). Psychological testing and measurement: An introduction to tests and measurements (10th Edition), McGraw Hill. Gregory, R. J. (2023). Psychological Testing: History, Principles, and Applications (7th Edition), Pearson.
Teaching MethodsDuring this course, flipped learning format will be utilized. Students will prepared for class by watching videos, reviewing the slides, reading book chapters, and completing pre-class activities about the topic of the week. During class time, they will work in groups and/or alone on various in-class activities.
Homework and ProjectsStudents will complete pre-class quizzes that comprise of that week's main concepts and topics. During class they will complete activities that will consolidate the knowledge on the topics. For the second portion of the course they will work on a project that involves the development of a new psychological tool that aims to assess a specific psychological construct of their choice.
Laboratory WorkComputer lab will be used to work on data through excell and SPSS programs.
Computer UseStudents will be expected to use information technologies pre-, during-, and post-class hours.
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 13 % 10
Uygulama 8 % 15
Ödev 8 % 10
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 2 % 30
TOTAL % 100
Course Administration topcum@mef.edu.tr

Attendance is mandatory. Students missing an exam for a legitimate excuse may be given a makeup exam at the instructor’s discretion. Any disrespectful attitude/act directly or indirectly toward the instructor/classmates will not be welcomed. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Laboratuvar 4 0 6 1 28
Sunum / Seminer 1 6 6
Proje 1 5 5 10
Ara Sınavlar 2 15 30
Total Workload 158
Total Workload/25 6.3
ECTS 6