School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||||
Course Code | PSYC 303 | |||||||
Course Title in English | Measurement and Evaluation in Psychology | |||||||
Course Title in Turkish | Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||||
Level of Course | Intermediate | |||||||
Semester | Fall | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 158 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||||
Expected Prior Knowledge | Research methods | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | To learn the basic concepts, theories, and methods of psychological measurement, test construction, use, evaluation, and implementation; and to define problems in assessment and evaluation. | |||||||
Course Description | This course is designed to provide students with a fundamental background in assessment and measurement, and with first-hand experience on the process of test development. | |||||||
Course Description in Turkish | Bu ders, öğrencilere ölçme ve değerlendirme konusunda temel bir altyapı sağlamak ve öğrencilere test geliştirme sürecine dair ilk elden denetim kazandırmak için tasarlanmıştır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Psikolojik ölçme ve meğerlendirme ilkeleri hakkında bir anlayış geliştirmek. 2) Temel psikometrik kavramları (örneğin, güvenilirlik, geçerlilik, norm puanları) anlamak. 3) Mevcut psikolojik değerlendirme araçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirme yeteneği kazanmak. 4) Kişiliği, yeteneği, tutumları vb. değerlendiren testler arasında ayrım yapmak. 5) Bir çevrimiçi araştırma tasarım aracı (Qualtrics) kullanarak bir çalışma geliştirmek. 6) Yeni bir psikolojik değerlendirme aracının geliştirilme sürecini anlamak ve uygulamak. 7) Psikoloji testlerinin psikometrik özelliklerini analiz etmek için bir yazılım (SPSS) kullanarak farklı istatistiksel teknikleri uygulamak. 8) Değerlendirme sürecinde yer alan etik ve yasal konulara öğrenmek ve uygulamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Exam |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Exam,Project |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Participation,Presentation,Project |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Project |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | Project |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Participation,Project |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Participation,Project |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Project |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation,Project |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Project |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Project |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Project |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Project |
Prepared by and Date | MEYMUNE NUR TOPÇU , January 2024 |
Course Coordinator | MEYMUNE NUR TOPÇU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Oryantasyon |
2) | Psikolojik Ölçme ve Değerlendirmeye Giriş Tarihi, Kültürel, ve Hukuki Konular |
3) | İstatistik Konuları Hatırlatma |
4) | Neden Psikolojik Testlere İhtiyaç Duyarız: Temel Konular ve Varsayımlar |
5) | Vize #1 |
6) | Güvenilirlik |
7) | Geçerlilik |
8) | Test Oluşturma: Teori |
9) | Testin Boyutları: Zekâ, Kişilik, Klinik ve Rehberlik Değerlendirmesi, |
10) | Vize #2 |
11) | Test Oluşturma: Konu Seçimi ve Literatür Taraması |
12) | Test Oluşturma: Ölçek Maddelerinin Hazırlanması |
13) | Test Uygulaması: Veri Toplama & Qualtrics |
14) | Test Uygulaması: Veri Analizi Group Sunumları |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | Cohen, R. J., Schneider, W. J., & Tobin, R. M. (2022). Psychological testing and measurement: An introduction to tests and measurements (10th Edition), McGraw Hill. Gregory, R. J. (2023). Psychological Testing: History, Principles, and Applications (7th Edition), Pearson. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | During this course, flipped learning format will be utilized. Students will prepared for class by watching videos, reviewing the slides, reading book chapters, and completing pre-class activities about the topic of the week. During class time, they will work in groups and/or alone on various in-class activities. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will complete pre-class quizzes that comprise of that week's main concepts and topics. During class they will complete activities that will consolidate the knowledge on the topics. For the second portion of the course they will work on a project that involves the development of a new psychological tool that aims to assess a specific psychological construct of their choice. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | Computer lab will be used to work on data through excell and SPSS programs. | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Students will be expected to use information technologies pre-, during-, and post-class hours. | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
topcum@mef.edu.tr Attendance is mandatory. Students missing an exam for a legitimate excuse may be given a makeup exam at the instructor’s discretion. Any disrespectful attitude/act directly or indirectly toward the instructor/classmates will not be welcomed. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Laboratuvar | 4 | 0 | 6 | 1 | 28 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 | ||||
Proje | 1 | 5 | 5 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 | ||||
Total Workload | 158 | ||||||
Total Workload/25 | 6.3 | ||||||
ECTS | 6 |