School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||
Course Code | ELE 231 | ||||
Course Title in English | Using Video as a Tool in Teacher Learning | ||||
Course Title in Turkish | Using Video as a Tool in Teacher Learning | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 158 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Introduction to Mathematics Teaching Introduction to Educational Sciences Turkish Educational System and School Management Educational Psychology (can be taken at the same time as well) | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To develop professional vision and prepare prospective teachers for teaching profession. | ||||
Course Description | The students observe exemplary and typical cases of mathematics teaching and learning. They learn how to attend to most significant events in teaching as well as how to interpret them. They also learn how to conduct clinical interviews and how to respond to student thinking. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Profesyonel fark etme becerileri sergiler, öğrencilerin düşüncelerine anlamlı şekillerde dikkat eder ve yorumlar; 2) Öğretmen adayları olarak yansıtma becerilerini gösterebilirler; 3) Klinik mülakat yapmanın ve klinik mülakat pratiği yapmanın temellerini anlamak; 4) Okuma ve yazma becerilerini sergilemek ve geri bildirim sağlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | RUKİYE DİDEM TAYLAN , |
Course Coordinator | BENGİ BİRGİLİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN |
Hafta | Konu |
1) | Kitaptan 2. bölümün okunması. Anahtar kelimeleri ve kavramları bulun. Gerekli literatür bağlantılarını ve okumaları araştırın. |
2) | Kitaptan 8. bölümün okunması. ÇARŞAMBA (13:00-16:00) ve PERŞEMBE NORMAL SAATLERDE TOPLANTI Gerekirse bir önceki haftadan devam edin. |
3) | Sayı yapımı hakkında okumalar |
4) | Kitaptan 11. bölümün okunması. Ödev 1 (öğrenme teorileri hakkında) |
5) | CGI matematik- operasyonlar için stratejiler üzerine. |
6) | CGI Müfredatı: Bölüm 1,2 ve 3 |
7) | Kitaptan 4. bölümün okunması. |
8) | Kitaptan 13. bölümün okunması. |
9) | Kitaptan 13. bölümün okunması. |
10) | Kitaptan 15. bölümün okunması. |
11) | Kitaptan 16. bölümün okunması. |
12) | Kitaptan 14. bölümün okunması. |
13) | Final proje sunumu |
14) | Final proje sunumu |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required readings: Driscoll, M. & Moyer, J. (2001). Using students’ work as a lens on algebraic thinking. Mathematics Teaching in the Middle School, 6 (5). Edwards, T.G. (2000). Some big ideas of algebra in middle grades. Mathematics Teaching in the Middle School, 6 (1). Ellemor-Collins, D. & Wright, R. (2008). Assessing student thinking about arithmetic. Teaching Children’s Mathematics, 15 (2). Ginsburg, H. P., & Seo, K. H. (1999). Mathematics in children’s Thinking. In Mathematical Thinking and Learning, Lawrence Erbaum Associates Inc. Hunting, H. P. (1997). Clinical interview methods in mathematics education research and practice. Journal of Mathematical Behavior, 16 (2), 145-165. Merritt, E., Rimm-Kaufman, S., Berry, R., Walkowiak, T., & McCracken, E. (2010). A reflection framework for teaching math. Teaching Children Mathematics, 17(4), 238 –248. Santagata, R. (2010). Learning from teaching: Why analysis abilities are an important component of teacher knowledge. Stigler, J. W., & Hiebert, J. (2009). Closing the teaching gap. Phi Delta Kappan, 91(3), 32–37. Van Es, E., Stockero, S. L., Sherin, M.G., van Zoest, L.R., Dyer, E. (2015). Making the most of teacher self-captured video. Mathematics Teacher Educator, 4 (1). Recommended readings: Mateas,V. (2016). Debunking myths about the Standards for Mathematical Practice. Mathematics Teaching in Middle School, 22 (2). Karp, K.S., Bush, S.B., & Dougherty, B. J. (2015). 12 Math Rules that expire in the middle grades. Mathematics Teaching in Middle School. Website resources: You will be asked to use the following websites frequently, especially the first one. Try to get familiar with the interface and resources. Create an account for free. TIMSS video study webpage: http://www.timssvideo.com/videos/Mathematics Teaching Channel webpage: https://www.teachingchannel.org/videos/number-talks-for-assessments | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom model will be used while teaching this course. Students will gain first exposure to new course material outside of class, usually via reading or watching lecture videos/audios, and then class time will be used to assimilate that knowledge through classroom discussion. Students will access key course content individually prior to class time, generate their questions, underline the points that they find most difficult or hardly understand, and then meet face-to-face in the larger group with similar misunderstandings to explore content through active learning and engagement strategies. Students will assume responsibility of their own learning, and study core content before class. Students will be required to view different types of video materials related to teaching and learning and asked to provide reflections based on their own knowledge as learners and referencing the readings. Students will be asked to post their comments on the online discussion forums via blackboard ad provide feedback to their peers as well as react to readings or video materials. It is important that feedback is given in a constructive, thoughtful and professional manner. Students are expected to watch the relevant week’s video/audio before attending the class, and track their progress toward fulfilling the requirements of the course. Students will be asked to actively participate in their own learning by videotaping their clinical interviews and assessing their own progress. It is important that clinical interviews are conducted in a professional manner. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Clinical Interview Final Project. Details to be announced. Online Reflections through Blackboard. Details to be announced. Watching Assigned Video Material and Doing Readings Assigned Each Week. Self-explanatory. Don’t forget to take notes for your own learning. Submitting Article Summary Pay attention to the following when you are asked to submit a summary: Did you provide the main ideas from the text considering everything written? (You should) Did you include your own personal opinion? (You should not take a stance or provide your comments) 3. Did you use authors’ words in your own text? (You should use your own words, otherwise you are doing plagiarism) Flipped video on summarizing: http://academics.smcvt.edu/cbauer-ramazani/AEP/EN104/summary.htm | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
tayland@mef.edu.tr +90 212 395 36 23 Asst. Prof. Dr. Rukiye Didem Taylan Office: 5th Floor Office Phone: +90 212 395 36 23 E-mail Address: tayland@mef.edu.tr Class Hours: Monday 15:30 – 16:50 pm (A108) Wednesday 16:30 - 17:50 pm (A108) Office Hours: Wednesday 10:00 am – 11:00 am You are encouraged to take advantage of instructor office hours for help with coursework or anything else connected with the course and your progress. Please feel free to communicate your concerns whenever you get stuck on anything that I may help. Your ideas, comments, suggestions, questions are also welcome. Grading Policies: Attendance will be taken strictly during the semester. Failing to attend to four courses will result in one full grade drop in your final grade. After four cases of absence every absence will deduct half a grade from your final grade. Academic Dishonesty/Misbehavior: Any activity that tends to compromise the academic integrity of MEF University or subvert the education process. Students who commit or assist in committing dishonest acts such as cheating, fabrication, and plagiarism are subject to downgrading (to a failing grade for the test, or other course-related activity/assignment, or for the entire course) and/or additional sanctions as described in the Student Code of Conduct at MEF University. Academic dishonesty and plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 5 | 5 | 2 | 5 | 60 | ||
Total Workload | 158 | ||||||
Total Workload/25 | 6.3 | ||||||
ECTS | 5 |