School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 332
Course Title in English Alternative Dispute Resolution
Course Title in Turkish Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Seçiniz
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 55 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Civil Procedure Law I
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To provide students with basic knowledge of alternative dispute resolution methods.
Course Description This course will provide the basic knowledge of the advantages and disadvantages of the most common alternative dispute resolutions such as mediation, conciliation, etc.
Course Description in Turkish En çok uygulama alanı bulan arabuluculuk, uzlaştırma gibi alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin avantajları ve dezavantajları hakkında temel bilgilerin edinilmesi.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Alternatif uyuşmazlık yönteminin amaçları ve türlerini bilir.
2) Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin tahkim ve devlet yargısı karşısındaki olumlu ve olumsuz taraflarını tespit eder.
3) Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri ile ilgili olarak Avrupa Birliği müktesabatında ve Anglo-amerikan hukuk sistemlerinde yapılan kanunlaştırma hareketlerini takip eder.
4) Türk hukuk sisteminde alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerine ilişkin düzenlemeleri bilir.
5) Hangi uyuşmazlıkların alternatif uyuşmazlık çözümü yöntemleri ile çözümlenmeye elverişli olduğunu tespit eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ÇİĞDEM YAZICI , January 2024
Course Coordinator ÇİĞDEM YAZICI
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Doç. Dr. ÇİĞDEM YAZICI

Course Contents

Hafta Konu
1) Genel olarak alternatif uyuşmazlık çözümü kavramı, amacı, tanımı
2) Alternatif uyuşmazlık türleri hakkında genel bilgilendirme ve ödev konularının dağıtılması
3) Ödevlerin hazırlanması için araştırma ve kaynakların toplanması
4) Ödevlerin hazırlanması için araştırma ve kaynakların toplanması
5) Ödevlerin hazırlanması için araştırma ve kaynakların toplanması
6) Hazırlanan Ödevlerin Mail Yoluyla İletilmesi
7) Hazırlanan Ödevlerin Mail Yoluyla İletilmesi
8) Hukuk Muhakemeleri Kanunu hükümlerine göre tahkim yargılaması
9) Milletlerarası Tahkim Kanunu hükümlerine göre tahkim yargılaması
10) Türk hukukunda ihtiyari arabuluculuk
11) Türk hukukunda dava şartı arabuluculuğa tâbi olan uyuşmazlıklar ve konuya ilişkin yargı kararlarının değerlendirilmesi
12) Avukatlık Kanunu’nda düzenlenen avukatın uzlaşma yetkisi
13) Tüketici hâkem heyetlerinin görev alanı ve işleyişi
14) Ombudsmanlık ve işleyişi
Required/Recommended ReadingsRelevant parts of Civil Procedural Law Textbooks Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk - Murat Atalı, Ömer Ekmekçi, Muhammet Özekes, Vural Seven, Oniki Levha Yayıncılık, 2019.
Teaching MethodsHomework presentation
Homework and ProjectsPresentations of homework assignments will be 40% and final exam will be 60% effective in determining the final grade. In order to pass the course, at least 50% of the final exam must be successful.
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration yazicic@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 7 1 3 1 35
Sunum / Seminer 1 0 0
Ara Sınavlar 2 5 1 12
Final 1 7 1 8
Total Workload 55
Total Workload/25 2.2
ECTS 2