School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 332 | ||||
Course Title in English | Alternative Dispute Resolution | ||||
Course Title in Turkish | Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Bahar,Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 55 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Civil Procedure Law I | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To provide students with basic knowledge of alternative dispute resolution methods. | ||||
Course Description | This course will provide the basic knowledge of the advantages and disadvantages of the most common alternative dispute resolutions such as mediation, conciliation, etc. | ||||
Course Description in Turkish | En çok uygulama alanı bulan arabuluculuk, uzlaştırma gibi alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin avantajları ve dezavantajları hakkında temel bilgilerin edinilmesi. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Alternatif uyuşmazlık yönteminin amaçları ve türlerini bilir. 2) Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin tahkim ve devlet yargısı karşısındaki olumlu ve olumsuz taraflarını tespit eder. 3) Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri ile ilgili olarak Avrupa Birliği müktesabatında ve Anglo-amerikan hukuk sistemlerinde yapılan kanunlaştırma hareketlerini takip eder. 4) Türk hukuk sisteminde alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerine ilişkin düzenlemeleri bilir. 5) Hangi uyuşmazlıkların alternatif uyuşmazlık çözümü yöntemleri ile çözümlenmeye elverişli olduğunu tespit eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ÇİĞDEM YAZICI , January 2024 |
Course Coordinator | ÇİĞDEM YAZICI |
Semester | Bahar,Güz |
Name of Instructor | Doç. Dr. ÇİĞDEM YAZICI |
Hafta | Konu |
1) | Genel olarak alternatif uyuşmazlık çözümü kavramı, amacı, tanımı |
2) | Alternatif uyuşmazlık türleri hakkında genel bilgilendirme ve ödev konularının dağıtılması |
3) | Ödevlerin hazırlanması için araştırma ve kaynakların toplanması |
4) | Ödevlerin hazırlanması için araştırma ve kaynakların toplanması |
5) | Ödevlerin hazırlanması için araştırma ve kaynakların toplanması |
6) | Hazırlanan Ödevlerin Mail Yoluyla İletilmesi |
7) | Hazırlanan Ödevlerin Mail Yoluyla İletilmesi |
8) | Hukuk Muhakemeleri Kanunu hükümlerine göre tahkim yargılaması |
9) | Milletlerarası Tahkim Kanunu hükümlerine göre tahkim yargılaması |
10) | Türk hukukunda ihtiyari arabuluculuk |
11) | Türk hukukunda dava şartı arabuluculuğa tâbi olan uyuşmazlıklar ve konuya ilişkin yargı kararlarının değerlendirilmesi |
12) | Avukatlık Kanunu’nda düzenlenen avukatın uzlaşma yetkisi |
13) | Tüketici hâkem heyetlerinin görev alanı ve işleyişi |
14) | Ombudsmanlık ve işleyişi |
Required/Recommended Readings | Relevant parts of Civil Procedural Law Textbooks Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk - Murat Atalı, Ömer Ekmekçi, Muhammet Özekes, Vural Seven, Oniki Levha Yayıncılık, 2019. | ||||||||||||
Teaching Methods | Homework presentation | ||||||||||||
Homework and Projects | Presentations of homework assignments will be 40% and final exam will be 60% effective in determining the final grade. In order to pass the course, at least 50% of the final exam must be successful. | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
yazicic@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 7 | 1 | 3 | 1 | 35 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | 1 | 12 | |||
Final | 1 | 7 | 1 | 8 | |||
Total Workload | 55 | ||||||
Total Workload/25 | 2.2 | ||||||
ECTS | 2 |