| Psikoloji | |||||
| Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
| Ders Kodu | HUK 332 | ||||
| Ders Adı İngilizce | Alternative Dispute Resolution | ||||
| Ders Adı Türkçe | Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri | ||||
| Öğretim Dili | TR | ||||
| Ders Türü | Ders | ||||
| Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
| Dönem | Bahar,Güz | ||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 55 saat | ||||
| Ders Kredileri | 2 AKTS | ||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
| Ön Koşul | Yok | ||||
| Yan Koşul | Yok | ||||
| Beklenen Ön Bilgi | Medeni Usul Hukuku I | ||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
| Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilere alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri temel bilgileri kazandırmaktır. | ||||
| Ders Açıklaması | En çok uygulama alanı bulan arabuluculuk, uzlaştırma gibi alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin avantajları ve dezavantajları hakkında temel bilgilerin edinilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Alternatif uyuşmazlık yönteminin amaçları ve türlerini bilir. 2) Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin tahkim ve devlet yargısı karşısındaki olumlu ve olumsuz taraflarını tespit eder. 3) Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri ile ilgili olarak Avrupa Birliği müktesabatında ve Anglo-amerikan hukuk sistemlerinde yapılan kanunlaştırma hareketlerini takip eder. 4) Türk hukuk sisteminde alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerine ilişkin düzenlemeleri bilir. 5) Hangi uyuşmazlıkların alternatif uyuşmazlık çözümü yöntemleri ile çözümlenmeye elverişli olduğunu tespit eder. |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
| 2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
| 3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
| 4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
| 5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
| 6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
| 7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
| 8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
| 9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
| 10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
| 11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
| 12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
| 13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
| 1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
| 2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
| 3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
| 4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
| 5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
| 6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
| 7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
| 8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
| 9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
| 10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
| 11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
| 12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
| 13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
| Hazırlayan ve Tarih | ÇİĞDEM YAZICI , January 2024 |
| Ders Koordinatörü | ÇİĞDEM YAZICI |
| Dönem | Bahar,Güz |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | Genel olarak alternatif uyuşmazlık çözümü kavramı, amacı, tanımı |
| 2) | Alternatif uyuşmazlık türleri hakkında genel bilgilendirme ve ödev konularının dağıtılması |
| 3) | Ödevlerin hazırlanması için araştırma ve kaynakların toplanması |
| 4) | Ödevlerin hazırlanması için araştırma ve kaynakların toplanması |
| 5) | Ödevlerin hazırlanması için araştırma ve kaynakların toplanması |
| 6) | Hazırlanan Ödevlerin Mail Yoluyla İletilmesi |
| 7) | Hazırlanan Ödevlerin Mail Yoluyla İletilmesi |
| 8) | Hukuk Muhakemeleri Kanunu hükümlerine göre tahkim yargılaması |
| 9) | Milletlerarası Tahkim Kanunu hükümlerine göre tahkim yargılaması |
| 10) | Türk hukukunda ihtiyari arabuluculuk |
| 11) | Türk hukukunda dava şartı arabuluculuğa tâbi olan uyuşmazlıklar ve konuya ilişkin yargı kararlarının değerlendirilmesi |
| 12) | Avukatlık Kanunu’nda düzenlenen avukatın uzlaşma yetkisi |
| 13) | Tüketici hâkem heyetlerinin görev alanı ve işleyişi |
| 14) | Ombudsmanlık ve işleyişi |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Medenî Usûl Hukuku Ders Kitaplarının ilgili kısımları Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk - Murat Atalı, Ömer Ekmekçi, Muhammet Özekes, Vural Seven, Oniki Levha Yayıncılık, 2019. | ||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | Ödev sunumu | ||||||||||||
| Ödev ve Projeler | Dönem sonu notunun belirlenmesinde ödevlerin sunumları %40, final sınavı %60 etkili olacaktır. Dersi geçmek için final sınavından en az %50 oranında başarılı olmak gerekmektedir. | ||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
| Ders Yönetimi |
yazicic@mef.edu.tr |
||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Ders Saati | 7 | 1 | 3 | 1 | 35 | ||
| Sunum / Seminer | 1 | 0 | 0 | ||||
| Ara Sınavlar | 2 | 5 | 1 | 12 | |||
| Final | 1 | 7 | 1 | 8 | |||
| Toplam İş Yükü | 55 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 2.2 | ||||||
| AKTS | 2 | ||||||