School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||
Course Code | HUK 335 | ||||||
Course Title in English | Internet and Law | ||||||
Course Title in Turkish | İnternet ve Hukuk | ||||||
Language of Instruction | TR | ||||||
Type of Course | Lecture | ||||||
Level of Course | Intermediate | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 57 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | None | ||||||
Overall Educational Objective | To have knowledge about the relationship between the Internet and law, to learn and follow new developments in this field by establishing a connection with the application | ||||||
Course Description | The Internet grows fast and there are constant new developments. Accordingly, law and lawyers must adapt themselves thereto to the best. This course aims to create an awareness with regard to the legal concepts and problems throughout the Internet arena. The course especially covers the following subjects: e-contracts, protection of personal data, social media from a legal perspective, etc. | ||||||
Course Description in Turkish | Internet alanında çok hızlı gelişmeler yaşanmaktadır. Hukukun ve hukukçuların da bu yeni duruma olabildiğince en iyi sekilde adapte olmaları şarttır. Bu dersin hedefi, öğrencilerde internet sahasında söz konusu olan veya yeni olarak ortaya çıkabilecek hukuki kavramlar ve sorunlar hakkında farkındalık yaratmaktır. Dersin içeriği, e-sözleşmeler, kişisel verilerin korunması, hukuki perspektiften sosyal medya gibi konulardan oluşmaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Internet üzerinde yaşana hızlı gelişmelerin hukuka olan etkileri konusunu bilmek 2) E-sözleşme kavramı hakkında analiz yapabilecek bilgilere sahip olmak 3) Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımların içeriğini hukuki açıdan değerlendirir ve analiz etmek 4) Kişisel verilerin korunmasını bilmek 5) Internetle ilgili oluşabilecek hukuki sorunlar hakkında bağlantılar kurmak 6) Olay analizleri ve mevcut uygulamalar ışığında incelemelerde bulunmak 7) Blockchain, yapay zeka gibi güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BENAN İLHANLI , January 2024 |
Course Coordinator | BENAN İLHANLI |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. BENAN İLHANLI |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Internet ve Hukuka Toplu Bakış |
2) | E-sözleşme nedir? |
3) | E-sözleşmelerin kuruluşu |
4) | E-imza |
5) | Mesafeli sözleşmeler – Tüketici Hukuku perspektifi |
6) | Elektronik Ticaret Kanunu ve uygulaması |
7) | İnternette ödeme sistemleri |
8) | Sosyal medya ve hukuk |
9) | Bilişin hukukunda fikri ve sınai mülkiyet hakları |
10) | Kişisel verilerin korunması |
11) | Yapay zeka ve Unutulma Hakkı |
12) | Blockchain |
13) | Yatırım süreçleri |
14) | Genel tekrar |
Required/Recommended Readings | Aydın AKGÜL, Danıştay ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları Işığında Kişisel Verilerin Korunması, son baskı. Ümit Yayla, Anonim Ortaklık Genel Kurulları - Elektronik Genel KurullarYeni Türk Ticaret Kanunu ve Yeni Sermaye Piyasası Kanunu Uyarınca, son baskı. Ferhat Gürsul, Enformatik, Toplum ve Hukuk, son baskı. Alper Uyumaz, Elektronik sözleşmelerin web siteleri aracılığıyla kurulması ve bu sözleşmelerin ifası, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi Cilt: 9, Özel Sayı, 2007, s. 907-930 Gürsel Orer, Elektronik İmza Ve Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısının Hukuki Ve Cezai Sorumluluğu, son baskı. | ||||||||||||
Teaching Methods | The course content will be enriched with seminar contents to be given by experts in their fields. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ilhanlib@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 57 | ||||||
Total Workload/25 | 2.3 | ||||||
ECTS | 2 |