School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||
Course Code | LAW 421 | ||||||
Course Title in English | International Arbitration | ||||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Tahkim | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Lecture | ||||||
Level of Course | Select | ||||||
Semester | Spring,Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | Students will learn key cases in law | ||||||
Course Description | The course, through the analysis of sources of law and cases, will give students a basic knowledge of international arbitration law. On the basis of Conventions on international arbitration, during the course, students will discover and analyze rules that govern international arbitration, starting with the concept of arbitration and ADR System. The course is divided into two parties. The first part concerns international institutions, rulemaking bodies that set out rules and appoint arbitrators, and their sources. A second part addresses the procedure in international arbitration: from the arbitration agreement to the award. Special consideration is dedicated to the legal English terminology used in the course and to sponsor students to think in a comparative juridical way. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders ile tahkim hukukunun kaynakları ve içtihatlar incelenerek, öğrencilere tahkim hukuku konusunda temel bir bilgi kazandırılması hedeflenmektedir. Öğrenciler, uluslararası tahkime ilişkin sözleşmeleri temel alarak, tahkim ve alternative uyuşmazlık çözümü sistemlerini inceleyecek ve öğreneceklerdir. Ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, tahkim hukukuna ilişkin uluslararası kuruluşlar ve tahkim hukukunun kaynağı incelenecektir. İkinci kısım ise, tahkim sözleşmesinden tahkim kararına kadar geçen süredeki tahkim usulüne ayrılmıştır. Derste kullanılan İngilizce terminolojiye özel bir önem verilerek, öğrencilerin karşılaştırmalı hukuk açısından düşünme yetilerini geliştirmeleri teşvik edilmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Tahkim ve ADR sistemi hakkında temel bilgiler 2) Uluslararası tahkim kurumları hakkında temel bilgiler 3) Uluslararası tahkimin hukuki belgelerine ilişkin temel bilgiler 4) Tahkim anlaşması nasıl hazırlanır 5) Uluslararası usule ilişkin temel bilgiler 6) Özgüven ve Hukuk İngilizcesini geliştirmek 7) Kanun hükümlerinin yorumlanmasında karşılaştırmalı bir yaklaşım edinme |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | HAVVA KARAGÖZ , January 2024 |
Course Coordinator | HAVVA KARAGÖZ |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Tarihsel arka plan, Uluslararası tahkim ve ADR Sistemi |
2) | Uluslararası tahkimin ilkeleri |
3) | Hukukun kaynakları ve kurumlar |
4) | Tahkim şartı |
5) | Tahkim talebi |
6) | Tahkim yeri |
7) | Tahkim sözleşmesi |
8) | Tahkim talebinin kabul edilebilirliği ve tahkim heyetinin yetkisi |
9) | Hakemin görevleri |
10) | Tahkim yargılamasının nasıl yürütüleceğine ilişkin taraflar ve hakemlerin vardığı anlaşma belgesi, tahkim sürecinin yol gösterici belgesi. |
11) | Arabuluculuk değerlendirmesi |
12) | Tahkimde İspat |
13) | Kararın iptali ve tenfizi |
14) | Zararın tazmini |
Required/Recommended Readings | Gary B. Bond, “International Arbitration Law and Practice”, Kluwer Law International. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture & open class discussion | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
karagozh@mef.edu.tr Final grade (Group Project - Full Paper) 90% , Class Participation 10% Students must have a score of 50 or higher from final assessment in order to pass the course. Rules for attendance: Attendance (personally or online) is mandatory per University policy Late submissions: By specific approval on motivated request Missing an exam: Per University policy |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 3 | 7 | 1 | 24 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |