School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 330
Course Title in English Freedom of Expression
Course Title in Turkish İfade Özgürlüğü
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Introduction to Law
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students Only
Overall Educational Objective The course is designed to introduce students to the basic concepts of international law and to provide a global understanding of the rules governing the relations in international society. The aim of the course is to improve their practical skills in legal reasoning and arguing the public international law issues around the world.
Course Description Public international law refers to the international legal system that governs the rights and obligations of states in their relations with one another, and increasingly, with non-state actors. This course provides a historically and theoretically reinforced examination of the doctrine, practices and institutions of public international law. Topics in this course include historical developement of PIL, sources and subject, territory and jurisdiction.
Course Description in Turkish Uluslararası hukuk, devletlerin aralarındaki ve devlet-dışı aktörlerle olan ilişkilerdeki hakları ve yükümlülükleri kapsayan hukuk sistemine işaret etmektedir. Bu ders doktrin, uygulama ve kurumların tarihsel ve kuramsal olarak pekiştirilmiş bir incelemeyi sunmaktadır. Dersin içerdiği başlıklar uluslararası hukukun tarihsel gelişimi, kaynaklar ve kişiler, ülke ve yetkidir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İfade özgürlüğünün toplumsal hayattaki değerini kavrar.
2) İfade özgürlüğünün sınırlarını ve korunmayan ifadeleri değerlendirir ve yorumlar.
3) İfade özgürlüğü alanında faaliyet gösteren uluslararası ve ulusal kuruluşları tanır.
4) İfade özgürlüğü ile özgürlüğün ilişkili olduğu hak ve özgürlükler arasındaki dengeyi açıklar.
5) Gündelik hayatta karşılaştığı düşünce açıklamalarının tabi olduğu hukuki rejimi ayırt eder ve yaptırımların yerinde olup olmadığını tespit eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BİLGE ERSON ASAR , January 2024
Course Coordinator BİLGE ERSON ASAR
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve ders içeriğinin tanıtımı
2) AİHM ve AYM’ye başvuru kriterleri ve mahkemelerin değerlendirme esasları
3) Kavramsal çerçeve: İfade nedir? Hangi tür ifadeler korunur? Hangileri koruma kapsamı dışındadır?
4) İfade Özgürlüğünün Teorik ve Felsefi Temelleri
5) İfade Özgürlüğüne İlişkin Kaynaklar ve Kurumlar
6) Kapsamı ve Sınırlandırma Nedenleri
7) İfade Özgürlüğünün Diğer Hak ve Özgürlüklerle İlişkisi
8) Vizeler
9) Basın özgürlüğü
10) Siyasal İfade Özgürlüğü
11) Sanatsal İfade Özgürlüğü
12) Akademik İfade Özgürlüğü
13) Proje sunumları
14) Proje Sunumları
Required/Recommended ReadingsRequired Readings: -İbrahim Kaya, Uluslararası Hukukta Temel Belgeler, Seçkin Yay., 3. Baskı 2016 --Articles and documents provided by the lecturer Recommended Books: - Martin Dixon, Robert McCorquodale, Sarah Williams, Cases and Materials on International Law, Oxford University Press, 6 th Ed. 2016 - Antonio Cassese, International Law, Oxford University Press, 2 nd Ed. 2005 - Malcolm Evans, International Law, Oxford University Press, 5 th Ed. 2018, - Malcolm Shaw, International Law, Cambridge University Press, 8 th Ed. 2017 - James Crawford, Brownlie's Principles of Public International Law, Oxford Universirty Press, 8 th Ed. 2012 -Yücel Acer-İbrahim Kaya, Uluslararası Hukuk Temel Ders Kitabı, Seçkin Yay., 8. Baskı 2018 -Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk, Turhan Yay., 16. Baskı 2017 - Milletlerarası Hukuk - Aslan Gündüz, Editör: Reşat Volkan Günel, Savaş Kitabevi 9. Baskı 2018
Teaching MethodsTutoring, case-law dicussions, Flipped Classroom
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration ersonb@mef.edu.tr

Office hours: Monday 11.00-12.00 / Wednesday 14.00-15.00

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Proje 1 7 7
Ara Sınavlar 1 5 1 6
Final 1 6 1 7
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2