School/Faculty/Institute |
Faculty of Law |
Course Code |
HUK 129 |
Course Title in English |
European Convention on Human Rights and its Supervisory System |
Course Title in Turkish |
İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Denetim Sistemi |
Language of Instruction |
TR |
Type of Course |
Lecture |
Level of Course |
Seçiniz |
Semester |
Güz |
Contact Hours per Week |
Lecture: 2 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
56 hours per semester |
Number of Credits |
2 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Undergraduate students only |
Overall Educational Objective |
The student will learn the audit system established within the framework of the European Convention on Human Rights and its functioning |
Course Description |
In this course, the rights and freedoms recognized in the European Convention on Human Rights and the Additional Protocols, which raised the concept of rights and freedoms from the level of "ideals to be achieved" to the level of "compulsory legal rules" and thus is one of the most fundamental documents of "Human Rights Law”, especially in international law, will be examined in detail.
In addition, the most fundamental feature of the Convention, namely the "sanction system and supervision" (i.e. the European Court of Human Rights and the individual application method) will be examined in detail.
In this framework, how the Court defines and interprets these rights and certain concepts in the text of the Convention, and in particular "the method and form of reasoning in its judgments" will be examined in detail.
Finally, the analysis of an application by the Court and its stages will be examined, albeit very briefly. Thus, the structure of the Court (Single Judge, Committees, Chambers, Grand Chamber) will also be examined together with the “application system”. |
Course Description in Turkish |
In this course, the rights and freedoms recognised in the European Convention on Human Rights and its Additional Protocols, which is one of the most fundamental documents of "Human Rights Law", will be examined in detail.
In addition, the most fundamental feature of the Convention, namely the "sanction system and supervision" (i.e. the European Court of Human Rights and the individual application method) will be analysed in detail.
In this framework, how the Court defines and interprets these rights and certain concepts in the text of the Convention and, in particular, "the method and form of its reasoning in its judgements" will be analysed in detail.
Finally, the structure of the Court (Single Judge, Committees, Chambers, Grand Chamber) will also be analysed, albeit very briefly, together with the "application system". |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinin denetim sistemini kavramak
2) İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Protokollerinde yer alan hak ve özgürlükleri ve bu alan ilişkin içtihatları yorumlamak
3) Olayları ve sorunları İnsan Hakları ve Sözleşme çerçevesinde değerlendirmek
4) Bireysel başvuru dilekçesi hazırlamak
5) Sözleşme hukuku ile Türkiye’de uygulanan bireysel başvuru sistemini karşılaştırmak
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
SÜHEYL BATUM , January 2024 |
Course Coordinator |
SÜHEYL BATUM |
Semester |
Güz |
Name of Instructor |
Prof. Dr. SÜHEYL BATUM |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
İnsan Hakları Hukuku kavramı |
2) |
Ulusal üstü İnsan Hakları Hukuku kavramı ve A.İ.H.S.’nin önemi |
3) |
Mahkeme’nin yapısı ve muhakeme biçimi, kullanılan temel kavramlar |
4) |
Ödevlerin sunumu başlangıcı |
5) |
Mahkeme’nin yapısı ve işleyiş usulü |
6) |
Ödevlerin sunumu |
7) |
Quiz haftası |
8) |
Sözleşme maddelerinin incelenmesi |
8) |
Sözleşme maddelerinin incelenmesi |
9) |
Ödevlerin sunumu |
10) |
Sözleşme maddelerinin incelenmesi |
11) |
Ödevlerin sunumu |
12) |
Quiz haftası |
13) |
Sözleşme maddelerinin incelenmesi |
14) |
Sınav öncesi TEKRAR |
Required/Recommended Readings | Pratikte Haklar ve Özgürlükler; öğretim kaynakları , Avrupa Konseyi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, www.echr.coe.int
İnsan hakları eğiticileri için başvuru kitabı, www.ihd.org.tr
Oman Doğru ve Atilla Nalbant, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi Açıklama ve Önemli Kararlar, 1. Ve 2.cilt
Sibel İnceoğlu, İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesi ve Anayasa; Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Kapsamında Bir İnceleme
*It is recommended to obtain at least one of the books.
*The latest editions of the books are recommended.
|
Teaching Methods | Lecture and text discussion |
Homework and Projects | Assignments will be given to the students to determine the midterm grade. |
Laboratory Work | None |
Computer Use | None |
Other Activities | None |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
1 |
% 8 |
Ödev |
1 |
% 32 |
Final |
1 |
% 60 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
batums@mef.edu.tr
|