School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | IR 324 | |||||
Course Title in English | EU-Turkey Relations | |||||
Course Title in Turkish | AB-Türkiye İlişkileri | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 129 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the fundamentals of EU-Turkey relations, starting from the 1960s until the present time. | |||||
Course Description | This course studies the relations between Turkey and the European Union from an analytical angle combining theory and empirics. Following a historical overview of the relations, it discusses the theoretical perspectives and debates on the parallel issues of EU enlargement, Europeanization and Turkey’s EU accession. The course subsequently evaluates the various empirical dimensions of Turkey-EU relations such as democracy and human rights, foreign policy, migration, economy, security, culture/identity and public opinion. It closes by evaluating the future progression of EU-Turkey relations in light of critical recent developments such as the EU’s refugee crisis, the rise of populism in Europe and Brexit. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) AB-Türkiye ilişkilerinin tarihsel evrimini eleştirel olarak değerlendirmek. 2) Türkiye'nin AB üyeliği, AB genişlemesi ve Avrupalılaşma üzerine kuramsal tartışmaları incelemek. 3) AB koşulluluğunun Türkiye'ye etkilerini tanımlamak ve değerlendirmek. 4) Güvenlikten kültüre Türkiye-AB ilişkilerinin çeşitli ampirik boyutlarını öğrenmek. 5) Tarihsel olarak Türkiye'nin AB'ye katılımına etki etmiş olan çeşitli faktörleri anlamak. 6) AB-Türkiye ilişkilerinin gelecekteki ilerleyişini değerlendirmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | N | |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Sınav |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | S | Sınav |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Derse Katılım |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Sınav |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | S | Sınav |
Prepared by and Date | BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | BEKEN SAATÇİOĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | AB-Türkiye İlişkilerinin Giriş ve Tarihçesi |
2) | AB-Türkiye İlişkileri Tarihi II |
3) | AB Genişlemesi ve Türkiye I |
4) | AB Genişlemesi ve Türkiye II |
5) | AB Siyasi Şartlılığı ve Türkiye’nin Avrupalılaşması |
7) | Sınav I |
8) | AB'nin Komşusu ve Küresel Aktörü Olarak Türkiye |
9) | AB-Türkiye İlişkilerinin Göç Boyutu |
10) | Türkiye-AB İlişkilerinin Ekonomi Boyutu |
11) | AB-Türkiye İlişkilerinin Kültür Boyutu |
12) | AB-Türkiye İlişkilerinin Güvenlik Boyutu |
13) | AB-Türkiye İlişkilerinin Geleceği |
14) | Sınav II |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | • Main textbook: Senem Aydın-Düzgit & Nathalie Tocci. (2015). Turkey and the European Union (Palgrave Macmillan). • Saatçioğlu, Beken (2013) “Turkey-EU Relations from the 1960s to 2012: A Critical Overview”, In: Belgin Akçay and Bahri Yılmaz (eds.), Turkey’s Accession to the European Union: Political and Economic Challenges (the UK: Lexington Books), p. 3-24. • Müftüler-Baç, Meltem (2016) “Turkey’s Ambivalent Relationship with the European Union: To Accede or not to Accede?”, Uluslararası Ilişkiler [International Relations], 13 (52): 89-103. • Yabancı, Bilge (2016) “The Future of EU-Turkey Relations: Between Mutual Distrust and Interdependency”, FEUTURE Online Paper, No. 1, November. • Schimmelfennig, Frank and Ulrich Sedelmeier (2002) “Theorizing EU enlargement: research focus, hypotheses, and the state of research”, Journal of European Public Policy 9 (4): 500-528. • Schimmelfennig, Frank, Engert Stefan and Heiki Knobel (2003) “Costs, Commitment and Compliance: Latvia, Slovakia, Turkey”, Journal of Common Market Studies, 41(3): 495-518. • Börzel, Tanja and Didem Soyaltın (2012) “Europeanisation in Turkey. Stretching a concept to its limits?”, KFG Working Papers, No. 36, Research College “The Transformative Power of Europe”, (Berlin: Freie Universität Berlin). • Müftüler-Baç, Meltem (2019) “Backsliding in judicial reforms: Domestic political costs as limits to EU’s political conditionality in Turkey”, Journal of Contemporary European Studies, 27 (1): 61-76, January. • Gwendolyn Sasse (2008) “The European Neighborhood Policy: Conditionality Revisited for the EU’s Eastern Neighbors”, Europe-Asia Studies, 60 (2): 295-316. • Saatçioğlu, Beken (2019) “The EU’s Refugee Crisis and Rising Functionalism in EU-Turkey Relations”, Turkish Studies. • Şenyuva, Özgehan and Çiğdem Üstün (2016) “A Deal to End ‘the’ Deal: Why the Refugee Agreement is a Threat to Turkey- EU Relations”, GMF on Turkey, No. 132. • Ülgen, Sinan (2017) “Trade as Turkey’s EU Anchor”, Carnegie Europe, December 13. • Arısan Eralp, Nilgün (2018) “The Unique Nature of Modernizing the Customs Union”, Turkish Policy Quarterly, September 28. • Jakob Lindgaard (2018) “EU Public Opinion on Turkish EU Membership”, FEUTURE Online Paper No. 25, October. • Aydın-Düzgit, Senem and Alessandro Marrone (2018) “PESCO and Security Cooperation between the EU and Turkey”, Global Turkey in Europe Working Paper 19, September. • Eralp, Atilla (2018) “Revitalizing Turkey-EU Relations”, IPC-Mercator Policy Brief. • Saatçioğlu, Beken, Funda Tekin, Sinan Ekim and Nathalie Tocci (2019) “The Future of EU-Turkey Relations: A Creative Association amidst Conflictual Cooperation”, FEUTURE Online Paper. • Arısan Eralp, Nilgün (2019) “The Parlous State of Turkey-EU Relations: Searching for a Bridge Over Troubled Waters”, TEPAV Economic Policy Research Foundation of Turkey, November, N201933. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures, class discussions, group work. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Blackboard Assignments | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
beken.saatcioglu@mef.edu.tr 02123953678 Missing a quiz: Missed quizzes cannot be made up. Missing an exam: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 1 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 24 | 2.5 | 53 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |