School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 322 | ||||
Course Title in English | Politics of Water Resources in the Middle East | ||||
Course Title in Turkish | Orta Dogu | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 135 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To understand politics of water and analyze the evolution of global water management paradigms with specific references to the hydropolitical relations in the Middle East and North Africa | ||||
Course Description | This course aims at addressing many dimensions of the transboundary water resources management and analyzes evolving water management paradigms. Introductory part will encompass the reasons for current water crisis in the world in general, and in the Middle East and North Africa (MENA) in particular. Secondly, the course is designed to highlight why water plays such an important role in the international relations of the MENA by looking into the past and potential inter-state disputes over water with specific references to the Nile, Jordan and Euphrates-Tigris river basins. The origins and the evolution of the water disputes in these regions; historical overview of water negotiation frameworks, and the initiatives for cooperation will be studied. The course will culminate with the analysis of the possible situations of conflict or cooperation over the use of limited water resources of the MENA. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders sınıraşan su kaynakları yönetiminin birçok boyutunu ele almayı amaçlamaktadır ve gelişen su yönetimi paradigmalarını analiz etmektedir. Giriş bölümünde genel olarak dünyada, özel olarak ise Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da (MENA) mevcut su krizinin nedenlerine yer verilecektir. İkinci olarak ders, Nil, Ürdün ve Fırat-Dicle nehir havzalarına özel atıflarla su konusundaki geçmişe ve potansiyel devletlerarası anlaşmazlıklara bakarak, suyun MENA'nın uluslararası ilişkilerinde neden bu kadar önemli bir rol oynadığını vurgulamak için tasarlanmıştır. Bu bölgelerdeki su anlaşmazlıklarının kökenleri ve gelişimi; Su müzakere çerçevelerine tarihsel bir bakış ve işbirliğine yönelik girişimler incelenecektir. Kurs, MENA'nın sınırlı su kaynaklarının kullanımıyla ilgili olası çatışma veya işbirliği durumlarının analiziyle sonuçlanacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Suyun, ozellikle Orta Dogu ve Kuzey Afrika'daki, politik karakteristiklerini anlar; 2) Su politikasi alanindaki anahtar kavramlari ogrenir 3) Sınıraşan su politikalarına yönelik birbiriyle çatışan yaklaşımlar analiz eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | AYŞEGÜL KİBAROĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | AYŞEGÜL KİBAROĞLU |
Semester | Bahar |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) |
Required/Recommended Readings | …J. A. (Tony) Allan, “Integrated Water Resources Management is a more Political than a Technical Challenge” in A.S. Alsharhan and W.W. Wood (eds.) Water Resources Perspectives: Evaluation, Management and Policy, Elsevier Science, 2003, pp. 9-23. ...… A. Kibaroglu & S. I. Gursoy, “Water–energy–food nexus in a transboundary context: the Euphrates–Tigris river basin as a case study,” Water International, Vol. 40 Issue 5-6, 2015, pp. 824-838. …A. Kibaroglu & O. Ünver, "An Institutional Framework for Facilitating Cooperation in the Euphrates-Tigris River Basin," International Negotiation: A Journal of Theory and Practice, Dordrecht, The Netherlands, Vol. 5, No. 2, 2000. …A. Kibaroglu, “The Role of Epistemic Communities in Offering New Cooperation Frameworks in the Euphrates-Tigris Rivers System,” Journal of International Affairs, Spring/Summer 2008, Vol. 61, No.2, pp. 183-198. …A. Kibaroglu and W. Scheumann, “Evolution of Transboundary Politics in the Euphrates-Tigris River System: New Perspectives and Political Challenges” Global Governance, Volume 19-2, 2013, pp. 279-307 …A. Dinar et al., Bridges over Water: Understanding Transboundary Water Conflict, Negotiation and Cooperation, London: World Scientific Publishing Limited 2007, Chapters 2-3-4-7 (pp.24-97; pp. 138-159). | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom methods such as pre-class quizzes, pre-class videos, group discussions, group debates, presentations, and essay type exams. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr Attendance and active participation are required. There would be no late presentations and make up exams unless medical report provided. MEF university values academic integrity. Therefore all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YOK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Proje | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Ödevler | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 135 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |