School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 435 | ||||
Course Title in English | Administration of Judiciary and Justice | ||||
Course Title in Turkish | Yargı Örgütü ve Adalet Yönetimi | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | The general educational objective of the course is to inform students about the basic structure of the organization and functioning of the judiciary in Turkey and to evaluate this structure in the framework of international standards. | ||||
Course Description | The main aim of the course is to give students basic knowledge on the organization and administration of the Turkish judicial system. | ||||
Course Description in Turkish | Ders kapsamında Türk yargı örgütü ana hatlarıyla incelenecek, adalet yönetimine ilişkin başlıca organlar ele alınacak ve uluslararası standartlar ışığında değerlendirilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Türkiye’de yargı örgütlenmesinin ve adalet yönetiminin temel kurumları hakkında bilgi sahibi olur. 2) Yargının örgütlenmesi ve işleyişi konusundaki uluslararası standartları öğrenir ve Türkiye’deki uygulamayı bu çerçevede değerlendirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EMİNE KARACAOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | EMİNE KARACAOĞLU |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Dersin Tanıtımı |
2) | Türkiye’de yargı örgütü I |
3) | Türkiye’de yargı örgütü II |
4) | Adalet yönetimi kavramı |
5) | Merkezi yönetim I: Adalet Bakanlığı |
6) | Merkezi yönetim II: HSYK-Genel Giriş |
7) | Merkezi yönetim III: HSYK benzeri kurullara ilişkin uluslararası standartlar |
8) | Merkezi yönetim IV: Karşılaştırmalı hukukta yargı kurulları |
9) | Merkezi yönetim V: Uluslararası standartlar ve karşılaştırmalı hukuk karşısında HSYK |
10) | Taşra yönetimi: Adliyeler ve Cumhuriyet Savcılıkları |
11) | Davaların ve duruşmaların yönetimi |
12) | Yargı örgütü ve adalet yönetiminde reform önerileri |
13) | Genel Değerlendirme |
Required/Recommended Readings | Burak Çelik, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu: Yapısal Açıdan Karşılaştırmalı Bir İnceleme (Recommended) Esra Ergüzeloğlu Kilim, Türkiye’de Adalet Yönetimi (Recommended) Ali Altıntaş, Adliye Yönetimi (Recommended) | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
karacaoglue@mef.edu.tr 0 212 395 36 24 Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |