School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 435
Course Title in English Administration of Judiciary and Justice
Course Title in Turkish Yargı Örgütü ve Adalet Yönetimi
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective The general educational objective of the course is to inform students about the basic structure of the organization and functioning of the judiciary in Turkey and to evaluate this structure in the framework of international standards.
Course Description The main aim of the course is to give students basic knowledge on the organization and administration of the Turkish judicial system.
Course Description in Turkish Ders kapsamında Türk yargı örgütü ana hatlarıyla incelenecek, adalet yönetimine ilişkin başlıca organlar ele alınacak ve uluslararası standartlar ışığında değerlendirilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Türkiye’de yargı örgütlenmesinin ve adalet yönetiminin temel kurumları hakkında bilgi sahibi olur.
2) Yargının örgütlenmesi ve işleyişi konusundaki uluslararası standartları öğrenir ve Türkiye’deki uygulamayı bu çerçevede değerlendirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EMİNE KARACAOĞLU , January 2024
Course Coordinator EMİNE KARACAOĞLU
Semester Spring,Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve Dersin Tanıtımı
2) Türkiye’de yargı örgütü I
3) Türkiye’de yargı örgütü II
4) Adalet yönetimi kavramı
5) Merkezi yönetim I: Adalet Bakanlığı
6) Merkezi yönetim II: HSYK-Genel Giriş
7) Merkezi yönetim III: HSYK benzeri kurullara ilişkin uluslararası standartlar
8) Merkezi yönetim IV: Karşılaştırmalı hukukta yargı kurulları
9) Merkezi yönetim V: Uluslararası standartlar ve karşılaştırmalı hukuk karşısında HSYK
10) Taşra yönetimi: Adliyeler ve Cumhuriyet Savcılıkları
11) Davaların ve duruşmaların yönetimi
12) Yargı örgütü ve adalet yönetiminde reform önerileri
13) Genel Değerlendirme
Required/Recommended ReadingsBurak Çelik, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu: Yapısal Açıdan Karşılaştırmalı Bir İnceleme (Recommended) Esra Ergüzeloğlu Kilim, Türkiye’de Adalet Yönetimi (Recommended) Ali Altıntaş, Adliye Yönetimi (Recommended)
Teaching MethodsLecture
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration karacaoglue@mef.edu.tr
0 212 395 36 24
Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 2 10
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2