School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 321
Course Title in English EU Consumer Law
Course Title in Turkish AB Tüketici Hukuku
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 100 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students or Erasmus
Overall Educational Objective Students will learn the foundations and key concepts relating to EU Consumer Law.
Course Description The aim of the lecture is to improve the students’ academic and professional knowledge analyzing the problematic areas of consumer rights protection. By these means, the students will be equipped with theoretical knowledge and practical skills in the area of the protection of consumer rights, comprising both the internal and EU market.
Course Description in Turkish Dersin amacı, öğrencilerin tüketici haklarının korunmasına ilişkin sorunlu alanları analiz eden akademik ve mesleki bilgilerini geliştirmektir. Bu sayede öğrenciler, hem iç hem de AB pazarını kapsayan tüketici haklarının korunması alanında teorik bilgi ve pratik becerilerle donatılacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) AB içerisinde bir tüketicinin hakları ve bu hakların nasıl uygulanacağı hakkında detaylı bilgiye sahip olmak
2) AB hukukunun ulusal yasalarla karşılaştırmalı yönlerini öğrenmek
3) Mal ve hizmet satışı, haksız uygulamalar, ürün sorumluluğu, seyahat-eğlence sözleşmeleri ve finansal hizmetlerle ilgili olarak tüketicinin korunmasına ilişkin sağlam bir bilgi birikimi sergilemek
4) İnternet çağında veri korumaya ilişkin meseleleri tartışmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , November 2021
Course Coordinator MURAT CAN PEHLİVANOĞLU
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Doç. Dr. MURAT CAN PEHLİVANOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Dersin konusunun ve kullanılan materyalin tanıtılması, müfredatın duyurulması
2) Tüketici kavramı
3) Tüketicinin korunması, mevzuat metinleri, Avrupa Komisyonu öncelikleri, Devlet mahkemeleri ve ABAD
4) Tüketici eğitimi ve bilgilendirme
5) Tüketici mal ve hizmetlerinin korunması 1: iade hakkı, nakliye ve teslimat
6) Tüketici mal ve hizmetlerinin korunması 2: iade hakkı, nakliye ve teslimat
7) Haksız Uygulamalar
8) Ürün Sorumluluğu
9) Vizeler
10) Veri koruma ve internet hakları 1
11) Veri koruma ve internet hakları 2
12) Finansal Servisler ve tüketicinin korunması
13) Eşya hukuku
14) Seyahat ve transferler
15) Enerji servisleri ve tüketicinin korunması
16) Final
Required/Recommended ReadingsWill be provided via Blackboard
Teaching MethodsStudents are expected to read the relevant chapter(s) from the textbook or other provided course materials prior to the class. Class time will be spent on presentations and discussions on the assigned readings.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 16 2 18
Total Workload 100
Total Workload/25 4.0
ECTS 4