School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 134 | ||||
Course Title in English | World Politics in the 20th Century | ||||
Course Title in Turkish | 20. Yüzyil’da Dünya Politikasi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 93 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | none | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | none | ||||
Overall Educational Objective | Enabling the students to understand the current political world map | ||||
Course Description | The lecture’s purpose is to give a survey of the history of world politics in the twentieth-century. Within this frame the focus will lie on the main events of the last century which were leaving their mark on history and politics of the last century. These events will be presented within their historical and political context by also giving background information in form of original sources (texts, speeches etc.). | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı 20. yüzyıl Dünya politikası tarihi ile ilgili genel bilgiler vermektir. Bu çerçevede, tarihte izlerini bırakan geçen yüzyılın temel olayları ile geçen yüzyılın siyaseti üzerinde durulacaktır. Bu olaylar tarihsel ve siyasal bağlamlarında ele alınacak, aynı zamanda original kaynaklardan yaralanılarak (metinler, konuşmalar vs.) arka plan bilgisi verilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Kursu başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdaki becerileri kazanması beklenmektedir: günümüz dünyasının siyasi arka planına ilişkin daha derin bir anlayışa sahip olmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 |
---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ARNDT KÜNNECKE , January 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Dersin konusunun ve kullanılan materyalin tanıtılması, müfredatın duyurulması |
2) | Uluslararası İlişkilerin Küresel Bağlamı Yirminci Yüzyılın Başları - Emperyalizm |
3) | Güç Dengesi |
4) | Birinci Dünya Savaşı'nın Kökenleri |
5) | Kolektif Güvenliğin Yükselişi ve Çöküşü |
6) | İkinci Dünya Savaşı'nın Kökenleri |
7) | Büyük İmparatorlukların Sonu - Dekolonizasyon |
8) | Soğuk Savaş - İki Kutuplu Bir Dünyanın Oluşumu |
9) | Uluslararası Kuruluşlar |
10) | Soğuk Savaşın Sonu - Komünizmin Çöküşü |
11) | Soğuk Savaş'tan Yeni Dünya Düzensizliğine |
12) | Bölgesel ve Etnik Çatışmalar |
13) | Teröre Karşı Savaş |
14) | Küreselleşme ve Küresel Siyaset |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy any books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Total Workload | 93 | ||||||
Total Workload/25 | 3.7 | ||||||
ECTS | 4 |