School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 326 | ||||
Course Title in English | Consumer Law | ||||
Course Title in Turkish | Tüketici Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 50 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | General Provisions of the Law of Obligations I and II level knowledge is required. Special Provisions of the Law of Obligations I and II courses also help the student to comprehend this course. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To understand consumer rights, general terms and conditions, application procedure in case of violation of right | ||||
Course Description | Consumer rights, general terms and conditions, application procedure | ||||
Course Description in Turkish | Tüketici hakları, genel işlem şartları, başvuru yolları |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Tüketici Hukukunun temel kavramlarını bilir 2) Genel işlem şartlarını ve bunların denetlenmesi esaslarını kavrar 3) Ayıplı mal veya hizmet sunulan tüketicinin gerek tüketici hakem heyeti gerekse tüketici mahkemeleri nezdinde sahip olduğu seçimlik haklarla bunlara ilişkin başvuru usullerini uygular |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EKREM KURT , January 2024 |
Course Coordinator | EKREM KURT |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. EKREM KURT |
Hafta | Konu |
1) | Tüketici Hukukuna özgü kavramlar |
2) | Türkiye’de ve dünyada tüketici haklarının gelişmesi süreci |
3) | Borçlar Hukuku ile Tüketici Hukuku ilişkisi |
4) | Ayıplı mal ve hizmetler |
5) | Ayıplı mal veya hizmet sunumunda tüketicinin sahip olduğu seçimlik haklar |
6) | Genel işlem koşulları ve genel işlem koşullarının denetlenmesi |
7) | Çeşitli tüketici sözleşmeleri, özellikle tüketici kredisi sözleşmeleri |
8) | Satıcı/sağlayıcının garanti yükümlülüğü |
9) | Taksitli ve ön ödemeli sözleşmeler |
10) | İmalatçının sorumluluğu |
11) | Tüketici hakem heyetlerine başvuru usulü |
12) | Tüketici mahkemelerine başvuru usulü |
13) | Satıcı/sağlayıcının tazminat yükümlülüğü |
14) | Tüketici konseyi |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Mustafa Alper Gümüş, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Şerhi, Ankara. Mustafa Alper Gümüş, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, İstanbul. Cevdet Yavuz, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, İstanbul. | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lecture and then judicial readings and case studies on the subject | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
kurte@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | 4 | |||
Final | 1 | 2 | 2 | 4 | |||
Total Workload | 50 | ||||||
Total Workload/25 | 2.0 | ||||||
ECTS | 2 |