School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 431 | ||||
Course Title in English | Corporate Law in Practice | ||||
Course Title in Turkish | Uygulamada Şirketler Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 56 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Corporate Law | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | The course aims to provide students with knowledge about the common issues and trends in the field of corporate law and to let them gain the ability to find solutions to problems. | ||||
Course Description | The course focuses on general partnerships, limited liability companies, and joint stock companies in practice. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Adi ortaklık, anonim ortaklık ve limited ortaklıkları tanır, hükümlerini bilir. 2) Uygulamada bu ortaklık türleri ile ilgili en çok ne tür uyuşmazlıklar meydana geldiğini kavrar. 3) Bir avukatın bu uyuşmazlıklara nasıl yaklaşması gerektiğini kavrar, bu yaklaşımları benimser. 4) Hukuki sorunlara çözüm bulma becerisine sahiptir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | ÇAĞLAR DOĞU ARAS , January 2024 |
Course Coordinator | ÇAĞLAR DOĞU ARAS |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ÇAĞLAR DOĞU ARAS |
Hafta | Konu |
1) | Ortaklık türleri ile ilgili genel açıklamalar ve giriş |
2) | Uygulamada adi ortaklıklar |
3) | Anonim ortaklıklar: kuruluş |
4) | Anonim ortaklıklar: yönetim kurulu, yönetim, temsil, sorumluluk |
5) | Anonim ortaklıklar: yönetim kurulu, yönetim, temsil, sorumluluk (devam) |
6) | Anonim ortaklıklar: genel kurul, pay sahipliği |
7) | Anonim ortaklıklar: pay, esas sözleşme değişiklikleri |
8) | Anonim ortaklıklar: denetim, sona erme ve tasfiye |
9) | Limited ortaklıklar: kuruluş, yapısı, paysahipliği |
10) | Limited ortaklıkların teşkilatı |
11) | Limited ortaklıklar: ortaklık sözleşmesinin değiştirilmesi ve sona erme |
12) | Şirketlerde bölünme, birleşme, tür değiştirme |
13) | Şirketlerde bölünme, birleşme, tür değiştirme (devam) |
14) | Şirketler topluluğu |
Required/Recommended Readings | Students can follow course topics from any academic sourse. No source will be compulsory. | ||||||||||||
Teaching Methods | |||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
arasc@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Final | 1 | 7 | 1 | 8 | |||
Total Workload | 56 | ||||||
Total Workload/25 | 2.2 | ||||||
ECTS | 2 |