Overall Educational Objective |
To gain an overall theoretical and practical understanding of the extrajudicial dispute resolution procedure called “Mediation”, which operates in a complementary manner to the court system and influences greatly the everyday practice of law professionals such as lawyers, judges and mediators in Turkey and internationally (E.U., U.S.). Mediation combines, in an exciting and understandable way, law with psychology and negotiations. |
Course Description |
The course presents the mediation legal framework in Turkey and a comparison with the one of the E.U. and the U.S.
Students become familiar with the role that lawyers and mediators assume in a mediation procedure, with their differences and their complementary nature.
Last but not least, through practical exercises and mediation simulations, students develop important new skills, including an understanding of negotiation and solution generating techniques that allow them to operate efficiently in both a mediation context and also in their overall daily professional practice, where such skills are crucial and help them stand out from other professionals.
|
Course Description in Turkish |
Dersin genel amacı, öncelikle Türkiye’de arabuluculuğun hukuki çerçevesini Avrupa Birliği ve ABD ile karşılaştırmalı olarak tanıtmaktır.
Ardından öğrencilere arabuluculuk sürecinde avukatların ve arabulucuların rolleri, bu roller arasındaki farklar ve süreç içinde birbirlerini nasıl tamamladıkları aktarılacaktır.
Son olarak öğrencilerin, hem arabuluculuk süreci hem de diğer her türlü profesyonel faaliyetlerinde etkili ve verimli çalışmalarını sağlamak için son derece gerekli olan ve onları diğer profesyonellerden avantajlı kılacak, müzakere ve çözüm üretme tekniklerini anlamalarını da içeren önemli yeni beceriler kazanmalarına yönelik pratik çalışmalar ve arabuluculuk simülasyonları yapılacaktır.
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. |
S |
Exam
|
2) |
Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
H |
Exam
|
3) |
Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. |
S |
Exam
|
4) |
Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. |
H |
Exam
|
5) |
Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. |
H |
Exam
|
6) |
Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. |
H |
Exam
|
7) |
Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. |
H |
Exam
|
8) |
Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. |
S |
Exam
|
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
S |
Exam
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
N |
|
11) |
Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
N |
|
12) |
Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
S |
Exam
|
Hafta |
Konu |
1) |
Arabuluculuğa ve diğer A.D.R. uygulamalarına giriş |
2) |
Türkiye'deki arabuluculuğun yasal çerçevesi |
3) |
Yabancı ve uluslararası arabuluculuk yasal çerçeveleri; karşılaştırma |
4) |
Türk hukukunda arabuluculuk sürecinin aşamaları, arabuluculuk ve uzlaşma anlaşmaları (ilk bölüm: arabuluculuk gününden önce ne olur) |
5) |
Türk hukukunda arabuluculuk sürecinin aşamaları, arabuluculuk ve uzlaşma anlaşmaları (ikinci bölüm: bir arabuluculuk gününün uyuşmazlığın çözümüne kadar nasıl geliştiği) |
6) |
Türk hukukunda arabulucunun rolü |
7) |
Türk hukukunda arabuluculukta avukatların rolü |
8) |
Ara sınav |
9) |
Türk hukukunda avukatlar ve arabulucular için etik konular |
10) |
Arabuluculuk sürecinde sergilenen beceriler (ilk yarı: soru kullanımı, aktif dinleme, özetleme) |
11) |
Arabuluculuk sürecinde sergilenen beceriler (ikinci yarı: yeniden çerçeveleme, empati gösterme, sessizliği kullanma ve momentumu kavrama) |
12) |
Arabuluculuğun psikolojik yönleri (karakter özellikleri ve grup dinamikleri) |
13) |
Bir arabuluculuk sürecinde sergilenen müzakere becerileri (müzakere ekolleri ve tarzları, arabuluculuk bağlamına uyum, beyin fırtınası ve yaratıcı çözüm üretme) |
14) |
Gruplar halinde gerçek bir dava simülasyonunda avukatların ve arabulucuların rollerini uygulama |