School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 422
Course Title in English Mediation Implementation in Turkey and Comparison with International Models
Course Title in Turkish Mediation Implementation in Turkey and Comparison with International Models
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Introduction to Civil Law and Law of Obligations
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students, Graduate Students and Erasmus Exchange Students
Overall Educational Objective To gain an overall theoretical and practical understanding of the extrajudicial dispute resolution procedure called “Mediation”, which operates in a complementary manner to the court system and influences greatly the everyday practice of law professionals such as lawyers, judges and mediators in Turkey and internationally (E.U., U.S.). Mediation combines, in an exciting and understandable way, law with psychology and negotiations.
Course Description The course presents the mediation legal framework in Turkey and a comparison with the one of the E.U. and the U.S. Students become familiar with the role that lawyers and mediators assume in a mediation procedure, with their differences and their complementary nature. Last but not least, through practical exercises and mediation simulations, students develop important new skills, including an understanding of negotiation and solution generating techniques that allow them to operate efficiently in both a mediation context and also in their overall daily professional practice, where such skills are crucial and help them stand out from other professionals.
Course Description in Turkish Dersin genel amacı, öncelikle Türkiye’de arabuluculuğun hukuki çerçevesini Avrupa Birliği ve ABD ile karşılaştırmalı olarak tanıtmaktır. Ardından öğrencilere arabuluculuk sürecinde avukatların ve arabulucuların rolleri, bu roller arasındaki farklar ve süreç içinde birbirlerini nasıl tamamladıkları aktarılacaktır. Son olarak öğrencilerin, hem arabuluculuk süreci hem de diğer her türlü profesyonel faaliyetlerinde etkili ve verimli çalışmalarını sağlamak için son derece gerekli olan ve onları diğer profesyonellerden avantajlı kılacak, müzakere ve çözüm üretme tekniklerini anlamalarını da içeren önemli yeni beceriler kazanmalarına yönelik pratik çalışmalar ve arabuluculuk simülasyonları yapılacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Arabuluculuk sürecinin ne olduğunu ve adımlarını anlamak.
2) Türkiye'de ve AB'de bu sürece ilişkin yasal çerçeveyi, aralarındaki benzerlikleri ve farklılıkları analiz edebilecektir.
3) Arabuluculuk sürecinde avukatların ve arabulucuların rolündeki farklılıkları ve tamamlayıcılığı değerlendirmek ve arabuluculuğun avukatların günlük uygulamaları için neden faydalı olduğunu belirlemek.
4) Arabuluculuğun Türk mahkeme uyuşmazlık çözüm sistemi ile tamamlayıcılığını ve arabuluculuğun etkin kullanımında hâkimlerin rolünü ve yabancı yargı sistemlerinden diğer örnekleri ana hatlarıyla belirtebilir.
5) Arabuluculuk bağlamında etkin bir şekilde faaliyet gösterebilmek için avukatlar ve arabulucular tarafından geliştirilmesi gereken becerileri (örneğin müzakere, beyin fırtınası, empati, aktif dinleme) kavramak.
6) Bir arabuluculuk sürecinin uygulanması ve bir uyuşmazlığın çözümü için gerekli olan arabuluculuk ve sulh anlaşmalarının içeriğini ve bunların uygulanmasına ilişkin parametreleri değerlendirebileceklerdir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ÇİĞDEM YAZICI , January 2024
Course Coordinator ÇİĞDEM YAZICI
Semester Spring
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Arabuluculuğa ve diğer A.D.R. uygulamalarına giriş
2) Türkiye'deki arabuluculuğun yasal çerçevesi
3) Yabancı ve uluslararası arabuluculuk yasal çerçeveleri; karşılaştırma
4) Türk hukukunda arabuluculuk sürecinin aşamaları, arabuluculuk ve uzlaşma anlaşmaları (ilk bölüm: arabuluculuk gününden önce ne olur)
5) Türk hukukunda arabuluculuk sürecinin aşamaları, arabuluculuk ve uzlaşma anlaşmaları (ikinci bölüm: bir arabuluculuk gününün uyuşmazlığın çözümüne kadar nasıl geliştiği)
6) Türk hukukunda arabulucunun rolü
7) Türk hukukunda arabuluculukta avukatların rolü
8) Ara sınav
9) Türk hukukunda avukatlar ve arabulucular için etik konular
10) Arabuluculuk sürecinde sergilenen beceriler (ilk yarı: soru kullanımı, aktif dinleme, özetleme)
11) Arabuluculuk sürecinde sergilenen beceriler (ikinci yarı: yeniden çerçeveleme, empati gösterme, sessizliği kullanma ve momentumu kavrama)
12) Arabuluculuğun psikolojik yönleri (karakter özellikleri ve grup dinamikleri)
13) Bir arabuluculuk sürecinde sergilenen müzakere becerileri (müzakere ekolleri ve tarzları, arabuluculuk bağlamına uyum, beyin fırtınası ve yaratıcı çözüm üretme)
14) Gruplar halinde gerçek bir dava simülasyonunda avukatların ve arabulucuların rollerini uygulama
Required/Recommended ReadingsAll course materials will be provided by the lecturer
Teaching MethodsFlipped classroom, practical exercises and simulations
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration yazicic@mef.edu.tr

Attendance rules: Attendance taken only during exams

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 1 70
Laboratuvar 14 0 0
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 10 2 12
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4