School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||
Course Code | LAW 423 | ||||||
Course Title in English | Comparative ADR Practices in Europe, the U.S. and Turkey | ||||||
Course Title in Turkish | Comparative ADR Practices in Europe, the U.S. and Turkey | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Lecture | ||||||
Level of Course | Select | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Introduction to Civil Law and Law of Obligations | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students, Graduate Students and Erasmus Exchange Students | ||||||
Overall Educational Objective | To gain an overall theoretical and practical understanding of the extrajudicial dispute resolution procedures called “Alternative Dispute Resolution (A.D.R.)”, such as mediation and conciliation as well as a comparison of their implementation in Europe (under the so-called “facilitative approach” in A.D.R.), in the U.S. (under the so-called “directive approach” and hybrid combinations of “facilitative” and “directive” approaches) and in Turkey. To understand which social and business needs have led to the birth of ADR internationally, in which way it is combined with the court system in the above areas of the World and which role is awarded to judges, lawyers, and ADR practitioners, such as mediators and conciliators, in this new and fast-developing field of extra-judicial dispute resolution. | ||||||
Course Description | The course presents the birth of ADR in Antiquity, its continuity in the Middle Ages and in more recent tribal practices around the World. Then its reappearance in last century’s Australia, New Zealand and the US and its development to a reliable complementary to the court system dispute resolution system. It also focuses on the different way ADR has been adopted and implemented in Europe, the US and in Turkey, depending on local justice system needs and considerations. The last part focuses on the latest trends in ADR in Turkey and internationally. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders öncelikle Alternatif Uyuşmazlık Çözümünün eski çağda doğumu, Orta Çağda devamı ve daha yakın zamanda dünyanın farklı yerlerinde kabilelerde uygulanmasından bahsedip sonrasında mahkeme yoluyla uyuşmazlık çözümünü tamamlayıcı şekilde son yüzyılda Avustralya, Yeni Zelanda ve Birleşik Devletler de tekrar ortaya çıkışına değinir. Ayrıca Alternatif Uyuşmazlık Çözümünün yerel adalet sisteminin ihtiyaç ve etkenlerine bağlı olarak Avrupa, Birleşik Devletler ve Türkiye’de farklı biçimlerde benimsenmesi üzerinde odaklanır. Son bölümde ise Alternatif Uyuşmazlık Çözümünde hem Türkiye hem de uluslararası alanda son eğilimleri ele alır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Avrupa'da ve dünyanın diğer bölgelerinde arabuluculuk ve uzlaşmanın tarihsel köklerini anlamak. 2) ADR’nin 18. yüzyılda ve sonrasında yeniden canlanmasının nedenlerini değerlendirir. 3) Türkiye'de ADR süreçleri için mevcut yasal düzenlemeleri ABD'de yaygın ADR uygulayan, Kaliforniya gibi devletler ve E.U.'daki devletlerdeki yasal düzenlemelerle kaşılaştırıp analiz eder. 4) Yasal düzenlemeler arasındaki benzerlikler ve farklılıkları ve yerel düşüncelerin bunları nasıl etkilediğini ortaya koyabilir. 5) ADR süreçlerinin uluslararası olarak uygulanmasını ve geliştirilmesini etkileyen en son trendleri değerlendirir. 6) Yukarıdaki ülkelerde ADR süreçlerinin mahkeme sistemi operasyonu ile ne şekilde birleştirildiğini anlar. 7) Yukarıdaki adalet sistemlerinde avukatların, hakimlerin, arabulucuların ve uzlaştırıcıların birleşik önemli rolünü analiz eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ÇİĞDEM YAZICI , January 2024 |
Course Coordinator | ÇİĞDEM YAZICI |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Arabuluculuğa Giriş ve diğer A.D.R. uygulamaları |
2) | ADR uygulamalarının Antik Çağ ve Orta Çağ'daki tarihsel kökleri; neden bir anda ortadan kaybolduğu |
3) | Avustralya, ABD ve Yeni Zelanda'da 18. yüzyılda alternatif uyuşmazlık çözümlerinin yeniden canlanması; kabile veya diğer küçük topluluk uygulamaları |
4) | 19. yüzyılın ABD sosyal hareketi ve “birden-fazla-kapılı adliye gerekliliği”; Roscoe Pound Konferansı ve modern ADR'nin kökleri; ortaya çıkan farklı eğilimler (yasal arabuluculuk, topluluk arabuluculuğu ve diğer ADR formları) |
5) | Modern ABD ADR sistemi ve Devletler arasındaki farklı yaklaşımlar; Kaliforniya modeli |
6) | Modern Avrupa ADR sistemi; Arabuluculuk Direktifi ve AB üyesi devlet iç adalet sistemleri üzerindeki etkisi |
7) | Türk modern ADR sistemi |
8) | Vize sınavı |
9) | ADR sistemlerinin geliştirilmesinde Hakimlerin rolünün önemi; çeşitli yabancı örnekler; yargıçlar arabulucu olmalı mı olmamalı mı? |
10) | ADR sistemlerinin geliştirilmesinde Avukatların önemi; onlar ve müvekkilleri mahkemelerin ve ADR'nin bir arada bulunmasından yararlanıyor mu? |
11) | Türk ADR sisteminde Hakimler ve Avukatlar için ayrılan rol |
12) | ADR ve mahkeme sistemi, her birinin varlığından ve verimli çalışmasından nasıl yararlanır; pratik örnekler. |
13) | ADR ve mahkeme uyuşmazlık çözümü arasında nasıl seçim yapılır? ADR seçilecekse, hangi ADR işlemini seçecek (Meditasyon, Uzlaşma veya diğer) ve nasıl? Bu tür seçimler yapmak için uluslararası olarak kullanılan kriterleri incelenir. Pratik örnekler işlenir. |
14) | Finaller |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom and practical exercises | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
yazicic@mef.edu.tr Attendance rules: Attendance taken only during exams |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |