School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | PSYC 206 | |||||
Course Title in English | Research Methods II | |||||
Course Title in Turkish | Araştırma Yöntemleri II | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 162 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
PSYC 205 - Research Methods I |
|||||
Expected Prior Knowledge | Research methods in psychology | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students, Majoring in Psychology | |||||
Overall Educational Objective | To learn to confidently and competently analyze and interpret data arising from the most common research designs in psychology. | |||||
Course Description | This course builds on introduction to research methods to further develop students’ ability and confidence with SPSS. Students will learn to use SPSS for analyzing experiments with many independent variables, and for multiple regression analysis. They will also continue to develop their understanding of methodology, and its application to behavioral research. | |||||
Course Description in Turkish | Bu ders öğrencilerin SPSS kullanmadaki yetilerini ve güvenlerini geliştirmek üzere araştırma yöntemlerine giriş dersi üzerine yapılandırılmıştır. Öğrenciler birden çok bağımsız değişkene sahip olan araştırmaları analiz etmek ve çoklu regresyon analizi yapabilmek için SPPS kullanmayı öğrenecektir. Ayrıca, öğrencilerin yöntem bilim üzerine ve davranışsal araştırma yöntemlerinin uygulanışına dair bilgileri pekiştirilmeye devam edecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) SPSSi veri analizi için rahat bir şekilde kullanma; 2) davranışsal araştırmadaki yöntemlerin detaylarını değerlendirme; 3) çoklu faktöriyel gruplarası grupiçi ve karışık desenlerdeki verileri analiz ve yorumlayabilme; 4) çoklu değişkenleri olan korelasyonel desenleri analiz edip yorumlayabilme; 5) frekans tablolarını analiz edip yorumlayabilme; 6) a priori ve post hoc testleri kullanıp aralarındaki farkı anlayabilme. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | Exam,Participation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Exam,Participation |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Exam,Participation |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Exam,Participation |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Participation |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Exam,Participation |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | S | Exam,Participation |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Participation |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam |
Prepared by and Date | MÜJDE PEKER BOOTH , March 2022 |
Course Coordinator | MÜJDE PEKER BOOTH |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. MÜJDE PEKER BOOTH |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Leary, M. R. (2014). Introduction to Behavioral Research Methods, 6th Edition, Pearson Education Limited. – Strongly recommended | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will use a flipped learning approach. New techniques and concepts will be introduced in pre-class videos, and then in class students will practice using these techniques with example datasets, both in large-group and individual/small-group settings. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | Each week, students will work with the direct supervision of the instructors to complete exercises. They will be given example datasets, and will use the new skills they have learned that week to analyze the data and interpret their results. | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Students will use computers for their lab session each week, where they will practice using SPSS software to analyze example datasets. This is in addition to the standard student computer/mobile device use, which is required for flipped learning at MEF University. | |||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
mujde.peker@mef.edu.tr Office Hours to be announced in the syllabus Students are expected to attend each class and to work actively on class activities. Students missing exams may, time permitting, be able to complete a makeup exam IF they produce appropriate documentation covering their absence, at the instructors’ discretion. Students are expected to behave maturely, considerately and appropriately at all times. Students are advised that any instance of plagiarism or copying, in exams or at other times will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 2 | 1 | 1 | 56 | ||
Proje | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 162 | ||||||
Total Workload/25 | 6.5 | ||||||
ECTS | 6 |