School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 334
Course Title in English Human Resources Management
Course Title in Turkish İnsan Kaynakları Yönetimi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 146 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn about the functions of human resources departments in organizations, to acquire an understanding of the critical roles HR departments play, to be able to define and understand basic HR roles such as job analysis and performance appraisal
Course Description This introductory class informs all students about the basic functions and roles of human resources departments. It also highlights their importance for their future employers, as key resources. It also prepares the students for a potential career in human resources departments.
Course Description in Turkish Giriş seviyesindeki bu derste öğrenciler insan kaynakları departmanlarının temel görev ve roller konusunda bilgi edinecektirler. Ayrıca, kritik kaynaklar olarak gelecekteki işverenleri için kendi önemlerinin vurgulanması hedeflenmektedir. Son olarak, insan kaynakları departmanlarında çalışmayı düşünen öğrenciler için de bir hazırlık sağlayacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İK işlevlerini ve bunların diğer organizasyonel işlevlerle nasıl ilişkili olduğunu bilmek ve değerlendirmek
2) Hem üretken hem de sadakat ve uyum gibi sürdürme faktörlerine sahip bir iş gücünü edinme ve sürdürme konusunda gerekli yönetim becerilerinde ustalaşmak
3) İnsan kaynakları planlaması, iş gereksinimleri, işe alım, seçim, eğitim, yönetici geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirmesi ve tazminat gibi önemli işlevlerin kurumsal hedeflere ulaşmada nasıl kullanılabileceğini göstermek
4) Kişisel kariyer planlama faaliyetlerini bağımsız olarak yürütmek
5) İnsan kaynakları yönetimi konularına karşı duyarlılık göstermek, sorunlu alanları daha kolay belirlemek ve bunları daha etkili bir şekilde çözmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Exam
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Exam
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Exam
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Exam
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Participation
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S HW,Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. S
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. S Presentation,Project
Prepared by and Date BEYZA ATEŞ , March 2022
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Bahar
Name of Instructor Öğr. Gör. NİL MADİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) İK Bölümlerinin İşlevleri ve Sorumlulukları
3) İK Departmanlarına Yönelik Tutumlar ve Stereotipler
4) Stratejik İK
5) İş Analizi
6) İşe Alma ve Seçim
7) Mülakatlar
8) Ara Sınav
9) Eğitim ve Gelişim
10) Performans Değerlendirmesi
11) Kariyer Yönetimi
12) Tazminat
13) Etik
14) Küresel İK Yönetimi
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Required/Recommended ReadingsDessler, G. (2016). Human Resource Management (15th edition). Essex, England: Pearson. Recommended
Teaching MethodsThis course will use a flipped format. Students will prepare for class by watching videos and reading about the skills they will develop in that week’s classes. During class time, students will work together on ungraded exercises to develop those skills.
Homework and ProjectsThere will be two exams. In addition, individual performance and group performance will be evaluated separately. Individual tasks will consist of reflection papers, contribution to online discussions, and in-class participation. Group tasks will consist of one mini-project and one discussion leadership.
Laboratory Work
Computer UseStudents will be expected to use appropriate information technology both in preparation time, and during class hours. They will need to search for and read online resources and articles, work together on class exercises, and prepare their assignments.
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration gamze.arman@mef.edu.tr

Students missing an exam or a deadline for a good reason (e.g., if they have a doctor’s report) may be given a makeup exam at the instructor’s discretion. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. Plagiarism (copying, copy-paste) includes copying sentences or significant sections of sentences from other sources. This can be from other students’ work, or from sources such as books, articles and websites, even if that source is cited in the student’s work. All instances of plagiarism, or other cheating, will result in a grade of zero for that assignment. There will be no opportunity for makeup exams or assignments where plagiarism or other cheating has taken place. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 12 3 2 17
Ödevler 3 3 2 2 21
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 10 2 12
Total Workload 146
Total Workload/25 5.8
ECTS 6