School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 334 | ||||
Course Title in English | Human Resources Management | ||||
Course Title in Turkish | İnsan Kaynakları Yönetimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 146 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn about the functions of human resources departments in organizations, to acquire an understanding of the critical roles HR departments play, to be able to define and understand basic HR roles such as job analysis and performance appraisal | ||||
Course Description | This introductory class informs all students about the basic functions and roles of human resources departments. It also highlights their importance for their future employers, as key resources. It also prepares the students for a potential career in human resources departments. | ||||
Course Description in Turkish | Giriş seviyesindeki bu derste öğrenciler insan kaynakları departmanlarının temel görev ve roller konusunda bilgi edinecektirler. Ayrıca, kritik kaynaklar olarak gelecekteki işverenleri için kendi önemlerinin vurgulanması hedeflenmektedir. Son olarak, insan kaynakları departmanlarında çalışmayı düşünen öğrenciler için de bir hazırlık sağlayacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İK işlevlerini ve bunların diğer organizasyonel işlevlerle nasıl ilişkili olduğunu bilmek ve değerlendirmek 2) Hem üretken hem de sadakat ve uyum gibi sürdürme faktörlerine sahip bir iş gücünü edinme ve sürdürme konusunda gerekli yönetim becerilerinde ustalaşmak 3) İnsan kaynakları planlaması, iş gereksinimleri, işe alım, seçim, eğitim, yönetici geliştirme, kariyer planlama, performans değerlendirmesi ve tazminat gibi önemli işlevlerin kurumsal hedeflere ulaşmada nasıl kullanılabileceğini göstermek 4) Kişisel kariyer planlama faaliyetlerini bağımsız olarak yürütmek 5) İnsan kaynakları yönetimi konularına karşı duyarlılık göstermek, sorunlu alanları daha kolay belirlemek ve bunları daha etkili bir şekilde çözmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Exam |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Exam |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Exam |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Exam |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Participation |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | HW,Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | S | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | Presentation,Project |
Prepared by and Date | BEYZA ATEŞ , March 2022 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Öğr. Gör. NİL MADİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | İK Bölümlerinin İşlevleri ve Sorumlulukları |
3) | İK Departmanlarına Yönelik Tutumlar ve Stereotipler |
4) | Stratejik İK |
5) | İş Analizi |
6) | İşe Alma ve Seçim |
7) | Mülakatlar |
8) | Ara Sınav |
9) | Eğitim ve Gelişim |
10) | Performans Değerlendirmesi |
11) | Kariyer Yönetimi |
12) | Tazminat |
13) | Etik |
14) | Küresel İK Yönetimi |
15) | Final sınavı dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Required/Recommended Readings | Dessler, G. (2016). Human Resource Management (15th edition). Essex, England: Pearson. Recommended | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will use a flipped format. Students will prepare for class by watching videos and reading about the skills they will develop in that week’s classes. During class time, students will work together on ungraded exercises to develop those skills. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | There will be two exams. In addition, individual performance and group performance will be evaluated separately. Individual tasks will consist of reflection papers, contribution to online discussions, and in-class participation. Group tasks will consist of one mini-project and one discussion leadership. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||
Computer Use | Students will be expected to use appropriate information technology both in preparation time, and during class hours. They will need to search for and read online resources and articles, work together on class exercises, and prepare their assignments. | |||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
gamze.arman@mef.edu.tr Students missing an exam or a deadline for a good reason (e.g., if they have a doctor’s report) may be given a makeup exam at the instructor’s discretion. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. Plagiarism (copying, copy-paste) includes copying sentences or significant sections of sentences from other sources. This can be from other students’ work, or from sources such as books, articles and websites, even if that source is cited in the student’s work. All instances of plagiarism, or other cheating, will result in a grade of zero for that assignment. There will be no opportunity for makeup exams or assignments where plagiarism or other cheating has taken place. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 12 | 3 | 2 | 17 | ||
Ödevler | 3 | 3 | 2 | 2 | 21 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 146 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |