School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code IE 332
Course Title in English Exploratory Data Analytics
Course Title in Turkish Keşifsel Veri Analizi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Advanced
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: none Lab: none Other: none
Estimated Student Workload 152 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Basic principles of computational methods and introductory level probability/statistics
Co-requisites None
Registration Restrictions none
Overall Educational Objective To learn the basics of data analytics process with on hands applications using modern tools to explore data by summarizing, slicing/dicing and analyzing data via graphical and quantitative tools.
Course Description The aim of the course is to give the fundamentals of exploratory data analytics. Exploratory data analytics focuses on exploring data to understand the data’s underlying structure and variables, to develop intuition about the data set, to consider how that data set came into existence, and to decide how it can be investigated with more formal statistical methods.
Course Description in Turkish Bu ders veri analitiğinin temellerini inceleyen bir ders olarak tasarlanmıştır. Araştırma amaçlı veri analitiği verinin altında yatan yapılanmayı anlamaya, veri seti hakkında sezgi geliştirmeye, verinin nasıl ortaya çıkıp, nasıl hazırlandığını düşünmeye ve istatistiki metotlarla nasıl derinlemesine incelenebileceğine odaklanır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Verileri istatistiksel yöntemler kullanarak özetler;
2) Veri analitiği kullanarak sonuçlar çıkarır ve/veya tahminlerde bulunur;
3) Doğrusal regresyon modellerini uygular;
4) Metin madenciliği, öneri sistemleri gibi güncel analitik trendleri anlar;
5) Veri analizi sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak açık ve öz bir şekilde iletir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SEMRA AĞRALI , September 2023
Course Coordinator SEMRA AĞRALI
Semester Bahar
Name of Instructor Prof. Dr. SEMRA AĞRALI

Course Contents

Hafta Konu
1) Veri Bilimine Giriş
2) Temel R Bilgisi
3) Temel R Bilgisi II
4) Veri Analizi (tek değişken)
5) Veri Analizi (iki değişken)
6) Veri Analizi (çok değişken)
7) Doğrusal Regresyon
8) Doğrusal Regresyon II
9) Doğrusal Regresyon III
10) Doğrusal Regresyon IV
11) Görüntü İşlemenin Temelleri
12) Metin Madenciliğinin Temelleri
13) Arama Motorlarının Temelleri
14) Öneri Motorlarının Temelleri
15) Proje Sunumları
16) Proje Sunumları
Required/Recommended Readingsnone
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsFinal Project
Laboratory WorkNone
Computer UseStudents will apply the methods they learned using R at the laboratory hours
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 3 % 36
Ödev 12 % 20
Projeler 3 % 44
TOTAL % 100
Course Administration ozluko@mef.edu.tr
none
Instructor’s office and phone number: 5th Floor office hours: Thursdays 16:20-17:20 email address: ozluko@mef.edu.tr Rules for attendance: none Rules for late submission of assignments: It will be discounted 20/100 by each delayed day. Rules for missing a midterm: Provided that proper justification evidence is presented, each missed midterm exam will be given the grade of the final exam. There will be no make-up exams Missing a final: Faculty regulations A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 2 84
Proje 1 10 10 20
Küçük Sınavlar 3 3 1 12
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 20 2 22
Total Workload 152
Total Workload/25 6.1
ECTS 6