School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 223 | ||||
Course Title in English | EU Law | ||||
Course Title in Turkish | Avrupa Birliği Hukuku | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Avrupa Birliği hukuk sistemine ilişkin temel kavramları öğrenmek. | ||||
Course Description | Legal model approaches to the legal foundations of the EU, the development of the European Union, the institutional framework, competences of the EU and secondary measures, the nature of EU and EU Law, the basic economic law of the EU, integration techniques and enforcement. The course will primarily focus on the structure and nature of the EU and the EU Legal system. | ||||
Course Description in Turkish | AB hukukuna ilişkin temel kavramların incelenmesi, özellikle AB’nin gelişimi, AB Kurumlarına ilişkin yapı ve bu yapının özellikleri, AB’nin yetkileri, ikincil düzenleme yapma yetkisi ve kapsamı, AB’nin ve AB hukukunun yapısı, AB Hukukunun iktisadi alandaki düzenlemeleri, entegrasyon/ uyum teknikleri, başvurulabilecek hukuki çareler |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) AB'nin ve AB Hukukunun modern ekonomilerdeki rolünü modern, tarihsel, ulusal ve uluslararası bağlamda anlamak 2) AB Hukukunun temellerini açıklamak ve farklı hukuk sistemlerini karşılaştırabilmek 3) Demonstrate a basic knowledge of legal foundations of EU law, institutional framework, competences of the EU and enforcement 4) AB'nin ve AB Hukukunun temellerini ve doğasını anlamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MURAT CAN PEHLİVANOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | MURAT CAN PEHLİVANOĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Doç. Dr. MURAT CAN PEHLİVANOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | AB Hukukuna Giriş |
2) | AB'nin Tarihçesi |
3) | AB Hukuk Sistemi |
4) | AB Hukuk Sistemi |
5) | AB Kurumları |
6) | Örnek Olay İncelemesi |
7) | Ara Sınav |
8) | Örnek Olay İncelemesi |
9) | Ticaret Politikası |
10) | Malların Serbest Dolaşımı |
11) | Kişilerin ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı |
12) | Sermayenin Serbest Dolaşımı |
13) | Örnek Olay İncelemesi |
14) | Final Sınavı |
Required/Recommended Readings | Recommended Books: 1. Stephen Weatherill, EU Law, Oxford University Press 2016. 2. Costa, M./S. Peers Steiner, Steiner and Woods EU Law, Oxford University Press 2020. | ||||||||||||
Teaching Methods | Students work independently before class lessons covering readings and assignments. Class time is spent on theory, concepts, and application of materials. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
can.pehlivanoglu@kent.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism are subject to YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |