School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 223
Course Title in English EU Law
Course Title in Turkish Avrupa Birliği Hukuku
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 96 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Avrupa Birliği hukuk sistemine ilişkin temel kavramları öğrenmek.
Course Description Legal model approaches to the legal foundations of the EU, the development of the European Union, the institutional framework, competences of the EU and secondary measures, the nature of EU and EU Law, the basic economic law of the EU, integration techniques and enforcement. The course will primarily focus on the structure and nature of the EU and the EU Legal system.
Course Description in Turkish AB hukukuna ilişkin temel kavramların incelenmesi, özellikle AB’nin gelişimi, AB Kurumlarına ilişkin yapı ve bu yapının özellikleri, AB’nin yetkileri, ikincil düzenleme yapma yetkisi ve kapsamı, AB’nin ve AB hukukunun yapısı, AB Hukukunun iktisadi alandaki düzenlemeleri, entegrasyon/ uyum teknikleri, başvurulabilecek hukuki çareler

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) AB'nin ve AB Hukukunun modern ekonomilerdeki rolünü modern, tarihsel, ulusal ve uluslararası bağlamda anlamak
2) AB Hukukunun temellerini açıklamak ve farklı hukuk sistemlerini karşılaştırabilmek
3) Demonstrate a basic knowledge of legal foundations of EU law, institutional framework, competences of the EU and enforcement
4) AB'nin ve AB Hukukunun temellerini ve doğasını anlamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date MURAT CAN PEHLİVANOĞLU , January 2024
Course Coordinator MURAT CAN PEHLİVANOĞLU
Semester Fall
Name of Instructor Doç. Dr. MURAT CAN PEHLİVANOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) AB Hukukuna Giriş
2) AB'nin Tarihçesi
3) AB Hukuk Sistemi
4) AB Hukuk Sistemi
5) AB Kurumları
6) Örnek Olay İncelemesi
7) Ara Sınav
8) Örnek Olay İncelemesi
9) Ticaret Politikası
10) Malların Serbest Dolaşımı
11) Kişilerin ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı
12) Sermayenin Serbest Dolaşımı
13) Örnek Olay İncelemesi
14) Final Sınavı
Required/Recommended ReadingsRecommended Books: 1. Stephen Weatherill, EU Law, Oxford University Press 2016. 2. Costa, M./S. Peers Steiner, Steiner and Woods EU Law, Oxford University Press 2020.
Teaching MethodsStudents work independently before class lessons covering readings and assignments. Class time is spent on theory, concepts, and application of materials.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration can.pehlivanoglu@kent.edu.tr

Academic dishonesty and plagiarism are subject to YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 1 70
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 14 2 16
Total Workload 96
Total Workload/25 3.8
ECTS 4