School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 324 | ||||
Course Title in English | Judicial Review of Administrative Actions | ||||
Course Title in Turkish | Judicial Review of Administrative Actions | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 112 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Students are expected to know the basic principles and concepts of administrative law. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the general principles and concepts of judicial review of administrative action and discuss related cases. | ||||
Course Description | To cover general principles and concepts of judicial review of administrative action and to discuss the legal issues within related cases. | ||||
Course Description in Turkish | İdari işlemlerin yargısal denetimine ilişkin genel ilke ve kavramları ele almak ve ilgili davalardaki hukuki sorunları tartışmak. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Türk idari yargısının bir şemasını çizmek. 2) Yargı denetiminin sınırlarını belirlemek. 3) İdari davalarda mevcut olan yargı yollarını açıklamak. 4) Farklı yargısal denetim gerekçeleri arasında ayrım yapabilmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024 |
Course Coordinator | HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Yargısal Denetimin Kapsamı |
3) | Yargısal Denetimin Sınırları |
4) | İdari Yargının Organizasyonu |
5) | İdari Dava Türleri: İptal Davaları & Tam Yargı Davaları |
6) | Yetki Alanına İlişkin Sorunlar |
7) | Locus Standi (Dava Açma Hakkı ve Davalının Belirlenmesi) |
8) | Vize Sınavı |
9) | Süre Sınırlamaları |
10) | Yürütmeyi Durdurma Kararları |
11) | Yargısal Denetim Gerekçeleri I: İptal Davaları |
12) | Yargısal Denetim Gerekçeleri II: Tam Yargı Davaları |
13) | İdari Yargı Kararlarına Karşı İtirazlar |
14) | Ödev Sunumları |
Required/Recommended Readings | S. Güran, “Administrative Law” in Introduction to Turkish Law, eds. T. Ansay – D. Wallace, Kluwer Law International – Seçkin Yayıncılık, latest edition. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning, lectures, watching videos, team work, discussions, case studies. | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
ensaris@mef.edu.tr 0-212-395 3621 MEF University Office (5th Floor) |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 16 | 1 | 4 | 80 | |||
Ödevler | 1 | 16 | 5 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 | ||||
Total Workload | 112 | ||||||
Total Workload/25 | 4.5 | ||||||
ECTS | 4 |