School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 324
Course Title in English Judicial Review of Administrative Actions
Course Title in Turkish Judicial Review of Administrative Actions
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 112 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Students are expected to know the basic principles and concepts of administrative law.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will learn the general principles and concepts of judicial review of administrative action and discuss related cases.
Course Description To cover general principles and concepts of judicial review of administrative action and to discuss the legal issues within related cases.
Course Description in Turkish İdari işlemlerin yargısal denetimine ilişkin genel ilke ve kavramları ele almak ve ilgili davalardaki hukuki sorunları tartışmak.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Türk idari yargısının bir şemasını çizmek.
2) Yargı denetiminin sınırlarını belirlemek.
3) İdari davalarda mevcut olan yargı yollarını açıklamak.
4) Farklı yargısal denetim gerekçeleri arasında ayrım yapabilmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024
Course Coordinator HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Yargısal Denetimin Kapsamı
3) Yargısal Denetimin Sınırları
4) İdari Yargının Organizasyonu
5) İdari Dava Türleri: İptal Davaları & Tam Yargı Davaları
6) Yetki Alanına İlişkin Sorunlar
7) Locus Standi (Dava Açma Hakkı ve Davalının Belirlenmesi)
8) Vize Sınavı
9) Süre Sınırlamaları
10) Yürütmeyi Durdurma Kararları
11) Yargısal Denetim Gerekçeleri I: İptal Davaları
12) Yargısal Denetim Gerekçeleri II: Tam Yargı Davaları
13) İdari Yargı Kararlarına Karşı İtirazlar
14) Ödev Sunumları
Required/Recommended ReadingsS. Güran, “Administrative Law” in Introduction to Turkish Law, eds. T. Ansay – D. Wallace, Kluwer Law International – Seçkin Yayıncılık, latest edition.
Teaching MethodsFlipped learning, lectures, watching videos, team work, discussions, case studies.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 30
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration ensaris@mef.edu.tr
0-212-395 3621
MEF University Office (5th Floor)

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 16 1 4 80
Ödevler 1 16 5 21
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Rapor Teslimi 1 1 1
Total Workload 112
Total Workload/25 4.5
ECTS 4