School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 421
Course Title in English Moot Court
Course Title in Turkish Farazi Mahkeme
Language of Instruction TR
Type of Course Practical
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective Conducting studies to provide students with experience in research, petition writing and petition presentation through a fictional case competition or pre-prepared case examples.
Course Description Bu ders kapsamında öğrenci, belirli bir kurgusal davası yarışması veya önceden hazırlanmış olay örneklerinin çözümü için derinlemesine araştırma yapacak, davacı ve davalı (veya iddia ve savunma) dilekçeleri hazırlayacak ve bu dilekçeleri hakemlerden oluşan bir yarışma jürisine sunacaktır.
Course Description in Turkish In this course, students prepare for a moot court competition or to solve prepared practical cases. They will do in-depth research on specific topics, prepare claimant and respondent memoranda, and present these memoranda to arbitrators who will make up the competition jury.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Belirli bir konuda araştırma kaynaklarına ulaşır ve uygulamada kullanır.
2) Davacı ve davalı dilekçesi hazırlar.
3) Sözlü olarak belirli bir dilekçeyi sunar.
4) Karşılıklı müzakere ortamında hızlı fikir geliştirir.
5) Hakemler önünde sunum yapar, bu kapsamda heyecan ve stres kontrolü sağlar.
6) Bir konuyu farklı perspektiflerden görür ve buna bağlı olarak analitik düşünce silsileleri oluşturur.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date KADİR BERK KAPANCI , January 2024
Course Coordinator KADİR BERK KAPANCI
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Kurgusal dava yarışmalarına giriş
2) Belirli bir hukuki problemin çözümünde izlenecek yöntem
3) Hukuki araştırma
4) Davacı dilekçesinin hazırlanması
5) Davalı dilekçesinin hazırlanması
6) Sözlü sunumlar
7) Vakıa sunumu 1: Kişiler Hukuku
8) Vakıa sunumu 2: Kişiler Hukuku
9) Vakıa sunumu 3: Aile Hukuku
10) Vakıa sunumu 4: Aile Hukuku
11) Vakıa sunumu 5: Sözleşmeler Hukuku
12) Vakıa sunumu 6: Sözleşmeler Hukuku
13) Vakıa sunumu 7: Haksız Fiiller Hukuku
14) Vakıa sunumu 8: Haksız Fiiller Hukuku
Required/Recommended ReadingsA Guide to the Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition, Chinese Initiative on International Criminal Justice, Risse, Jörg (Ed.), The Complete but Unofficial Guide to the Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot, C.H. Beck-Hart-Nomos Spillane, Meghan & International Bar Association, International Moot Court: An Introduction, International Debate Education Association Watt, Gary, The Cavendish Guide to Mooting, Cavendish Publishing Limited
Teaching MethodsHomework preparation, presentation / lecture / Flipped Classroom
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration kapancib@mef.edu.tr

Office: MEF University Office (5th Floor) Office Hours: By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 7 2 9
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2