School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 323 | ||||
Course Title in English | International Criminal Courts | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Ceza Mahkemeleri | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Bahar,Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | International Law I and II; Criminal Law I | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate students only | ||||
Overall Educational Objective | To teach development and implementation of internationally competent criminal courts | ||||
Course Description | The course is to get to know international criminal courts, their jurisdiction and jurisdiction. It is designed to closely examine the structure of the processes. At lesson international criminal law will be discussed in general; In this context, international sources of criminal law, principles governing this field and historical development. After the introduction with historical development, post-World War II established international criminal courts will be examined. | ||||
Course Description in Turkish | Ders, uluslararası ceza mahkemelerini tanımak, yargı yetkilerinin ve yargılama süreçlerinin yapısını yakından incelemek üzere üzere tasarlanmıştır. Derste uluslararası ceza hukuku genel olarak ele alınacak; bu çerçevede uluslararası ceza hukukunun kaynakları, bu alana hakim ilkeler ve tarihsel gelişim üzerinde durulacaktır. Tarihsel gelişim ile yapılan girişin ardından 2. Dünya Savaşı sonrası kurulan uluslararası ceza mahkemeleri irdelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Geçmişten günümüze uluslararası ceza mahkemelerini bilir. 2) Bu mahkemelerce yargılanan uluslararası suçları kavrar. 3) Uluslararası suçların tüm dünyada yarattığı etkileri ve doğurduğu gereksinimleri anlar. 4) Uluslararası ceza mahkemelerinde görülen önemli davaları yorumlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Course Coordinator | BİLGE ERSON ASAR |
Semester | Bahar,Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, dersin içerik ve kapsamının açıklanması |
2) | Uluslararası ceza hukuku kavramı, Uluslararası ceza mahkemelerine duyulan gereksinimin temelleri |
3) | Uluslararası ceza yargılamalarına hakim olan ilkeler, Uluslararası ceza mahkemelerinin tarihsel gelişimine genel bakış |
4) | Nürnberg ve Tokyo Askeri Ceza Mahkemeleri |
5) | Yugoslavya için Ceza Mahkemesi |
6) | Ruanda İçin Ceza Mahkemesi |
7) | Vizeler |
8) | Uluslararası Ceza Mahkemesinin (UCM) kuruluşu ve yapısı |
9) | UCM’nin yargı yetkisinin kapsamı ve kullanılması-UCM’de yargılama usulü ve sonuçları |
10) | Diğer ceza mahkemeleri-1 |
11) | Diğer ceza mahkemeleri-2 |
12) | Uluslararası ceza mahkemelerinin yargı yetkisine giren suçlar |
13) | Sunumlar |
14) | sunumlar |
Required/Recommended Readings | --Durmuş TEZCAN – Mustafa Ruhan ERDEM – R. Murat ÖNOK, Uluslararası Ceza Hukuku, Seçkin Yay., (son baskı) --R. Murat ÖNOK, Tarihi Perspektifiyle Uluslararası Ceza Divanı, Turhan Yay. 2003 --Gökçen Alpkaya, Yugoslavya İçin Ceza Mahkemesi, Turhan Yay. 2002 --Antonio Cassese, International Criminal Law, Oxford University Press, 2nd Ed. International agreements according to weekly topics and articles will be uploaded to the system weekly. These materials should be read before class and It is expected to be present in class.) | ||||||||||||
Teaching Methods | Topics are explained by giving examples from the world and history. Case analyzes are made. Students are also expected to prepare an assignment and make a presentation. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ersonb@mef.edu.tr Meeting Hours: Tuesday 10:00-12:00/ 13:30-14:30 |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Proje | 1 | 7 | 1 | 8 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |