School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 136 | ||||
Course Title in English | Comparative Political Systems | ||||
Course Title in Turkish | Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | Students are expected to understand political systems around the world. | ||||
Course Description | Firstly, the concepts of "political system" and "political regime" will be discussed and evaluated in terms of their definitions, different elements and differences. Then, all the elements within the concept of "political system" will be discussed and explained one by one. In this way, the differences between "democratic systems" and "non-democratic systems" will be clearly revealed. In this framework, the "can't do without" elements of democratic systems (such as pluralism - political participation - list of fundamental rights and freedoms - rule of law) will be analyzed in detail. In the light of these elements, "constitutions of different countries" and "constitutional institutions of the Republic of Turkey" will be analyzed separately. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Tarih boyunca ortaya çıkan siyasi sistemlerin temel özelliklerini ve farklılıklarını ayrıntılı biçimde bilmek 2) Siyasi düşüncelerin günümüzdeki etkilerini kavrar. Güncel siyasi gelişmleeri yorumlar ve diğer ülkelerle karşılaştırmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | SÜHEYL BATUM , January 2024 |
Course Coordinator | SÜHEYL BATUM |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. SÜHEYL BATUM |
Hafta | Konu |
1) | Siyasal sistem nedir? Siyasal rejim nedir? |
2) | Siyasal sistemlerin oluşmasını sağlayan temel unsurlar nelerdir? |
3) | Demokratik sistemler ve demokratik olmayan sistemler neye göre farklılaşır? |
4) | Demokratik sistemler ve demokratik olmayan sistemler neye göre farklılaşır? |
5) | Demokratik olmayan sistemler; “otoriter sistem - totaliter sistem” kavramı |
6) | Quiz haftası |
7) | Anayasalarda “siyasal sistemler” |
8) | Anayasalarda “siyasal sistemler” |
9) | Anayasalarda “siyasal sistemler” |
10) | Siyasal rejimler; özellikler |
11) | Siyasal rejimler; özellikler |
12) | Quiz haftası |
13) | Siyasal rejimler; özellikler |
14) | Siyasal rejimler; özellikler |
Required/Recommended Readings | Oktay Uygun, Demokrasi, Onikilevha Yayıncılık Robert Dahl, Demokrasi Üstüne, Phoenix Yayınları Juan Linz, Totaliter ve Otoriter Rejimler, Liberte Yayınevi *It is recommended to obtain at least one of the books. *The latest editions of the books are recommended. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture and text discussion | |||||||||||||||
Homework and Projects | Students are required to submit a assignment in order to determine the midterm grade. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
batums@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |