School/Faculty/Institute |
Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences |
Course Code |
BUS 336 |
Course Title in English |
International Trade |
Course Title in Turkish |
Uluslararası Ticaret |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
125 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students
|
Overall Educational Objective |
To discuss the foundations of main trade theories and practices, provide basic procedures and documentation of international trade, as well as import-export related topics and concepts and to enable them to evaluate and discuss the requirements of documents and payment methods in the classroom environment. |
Course Description |
This course mainly focuses on introducing the students with the practices of foreign trade operations, besides giving an overall perspective about major trade theories. Throughout the course, the students will be working individually or in groups, on topics of global trading which deal with the most important aspects of importing and exporting, including approaches to them, required documents, payment methods, financing options, shipping, insurance, marketing, and legal and strategic dimensions. The highly interactive, outcome-based modules are also designed to show the students the methods of minimizing major risks while maximize sales and reducing costs. |
Course Description in Turkish |
Bu ders temel olarak, önemli ticaret teorileri hakkında genel bir bakış açısı kazandırmanın yanı sıra, öğrencilere dış ticaret operasyonlarının uygulamalarını tanıtmaya odaklanır. Kurs boyunca öğrenciler, ithalat ve ihracatın en önemli yönleriyle ilgili yaklaşımlar, gerekli belgeler, ödeme yöntemleri, finansman seçenekleri, nakliye, sigorta, pazarlama dahil olmak üzere küresel ticaret konularında bireysel veya grup olarak çalışacaklar. ve yasal ve stratejik boyutlar. Son derece etkileşimli, sonuca dayalı modüller ayrıca öğrencilere satışları en üst düzeye çıkarırken ve maliyetleri düşürürken büyük riskleri en aza indirmenin yöntemlerini göstermek için tasarlanmıştır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İthalat-ihracat süreçlerini anlamak
2) Bir şirketin ihracat ve ithalata hazır olup olmadığını değerlendirmek için gerekli beceri setlerini kazanmak
3) Hükümetlerin, bankaların, faktöring firmalarının, sigorta ve taşımacılık şirketlerinin ihtiyaç duyduğu başlıca uluslararası ticaret belgelerini tanımlamak
4) INCOTERMS -Uluslararası Ticari Terimleri anlamak
5) Farklı ödeme ve finansman seçeneklerini değerlendirmek ve amaçlanan operasyona en uygun olanı seçmek
6) Farklı sigorta kapsamlarını sınıflandırabilmek ve kavramak
7) Değişik akreditif türlerini detayı ile öğrenmek
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
HANDE KARADAĞ , May 2023 |
Course Coordinator |
HANDE KARADAĞ |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
Doç. Dr. HANDE KARADAĞ |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Uluslararası Ticaretin Temel Kavramları |
2) |
Uluslararası Ticarette Riskler |
3) |
İhracat-İthalat İşlemlerinde Akış |
4) |
İhracat işlemlerinin detayları |
5) |
İthalat ve Gümrük Operasyonları |
6) |
Uluslararası Ticarette Kullanılan Evraklar |
7) |
Ara sınav |
8) |
Uluslararası Ticarette Kullanılan Evraklar |
9) |
Uluslararası Ticarette Ödeme Şekilleri 1 |
10) |
Uluslararası Ticarette Ödeme Şekilleri 2 |
11) |
Akreditifler |
12) |
Faktoring ve Forfeiting |
13) |
İhracat Sübvansiyonları ve Diğer Destek Mekanizmaları |
14) |
Dönem sonu projelerinin teslimi |
15) |
Final Projeleri Dönemi |
16) |
Final Projeleri Dönemi |