School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | FIN 431 | ||||
Course Title in English | Behavioral Finance | ||||
Course Title in Turkish | Davranışsal Finans | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 120 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 204 - Probability and Statistics for Social Sciences II FIN 202 - Finance | FIN 204 - Corporate Finance |
||||
Expected Prior Knowledge | Finance, Probability & Statistics | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain an in-depth understanding of the basic concepts of behavioral finance and its applications to investment-related decision making. | ||||
Course Description | This course is an introductory course to behavioral finance theory from an investor perspective. | ||||
Course Description in Turkish | Davranışsal finansın temel kavramlarını öğrenmek ve finansal piyasalara ilişkin mevcut kuramsal çerçeve ile karşılaştırabilmek. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Etkin Piyasa Hipotezini ve Piyasa Modelini ve onun ardıllarını açıklamak 2) Modern Portföy Teorisi ile davranışsal finans perspektifi arasındaki farkı ayırt etmek 3) hisse senedi fiyatlarının neden tahmin edilebilir olup olmadığını teorik olarak tartışmak 4) davranışsal finansı geleneksel finansla karşılaştırmak 5) özgün ve güncel davranışsal araştırma makalelerini analiz etmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SEMEN SON TURAN , May 2023 |
Course Coordinator | MERVE ÖZ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. SEMEN SON TURAN |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş ve genel bakış |
2) | Geleneksel Finans ve Geleneksel İktisat Davranışsal İktisat |
3) | Geleneksel Finans - Etkin Piyasalar ve Modern Portföy Teorisi |
4) | Davranışsal Finans ve Davranışsal Ekonomiyi şekillendiren akademisyenler 1. tur öğrenci sunumları |
5) | Davranışsal Finansın Ortaya Çıkışı ve Finansal Piyasa Araştırmalarına Etkisi |
6) | Davranışsal Finansın Evrimi ve Sınav 1 |
7) | (Finansal) kararları nasıl almalıyız/nasıl vermeliyiz? |
8) | Finansta karar verme – araştırmadan elde edilen kanıtlar 2. tur öğrenci sunumları |
9) | Nörobilim ve nörofinans |
10) | Sürdürülebilir finansal kararları nasıl “dürtebiliriz”? -Dürtü Teorisi |
11) | Richard Thaler ve araştırması |
12) | Davranışsal Fiyatlandırma ve Tüketici Davranışsal Finansı Araştırmadan elde edilen kanıtlar |
13) | Davranışsal finans kripto piyasalarının davranışını açıklayabilir mi? |
14) | Dönem sonu yeniden değerlendirme Sınav 2 |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | A list of mandatory readings will be uploaded onto BB on a weekly basis. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures (flipped classroom) | |||||||||||||||
Homework and Projects | Student presentations and graded discussions/ quizzes throughout the course. Students will also regularly read, discuss and present research papers about popular topics and write short essays. | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
sons@mef.edu.tr sons@mef.edu.tr Assessment on this course will be continuous, meaning it will take place throughout the semester. Therefore, regular attendance is strongly recommended. This is a flipped course where each student is expected to read assigned material and watch videos in advance, follow class and Blackboard, and actively participate. MEF University regulations apply for missed exams (exams only) with official excuses which must be submitted to the faculty through this link: https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu within 3 business days of the exam. Please consult our faculty secretary in advance for types of accepted excuses. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 2 | 8 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Total Workload | 120 | ||||||
Total Workload/25 | 4.8 | ||||||
ECTS | 5 |