School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code FIN 431
Course Title in English Behavioral Finance
Course Title in Turkish Davranışsal Finans
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 120 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 204 - Probability and Statistics for Social Sciences II
FIN 202 - Finance | FIN 204 - Corporate Finance
Expected Prior Knowledge Finance, Probability & Statistics
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain an in-depth understanding of the basic concepts of behavioral finance and its applications to investment-related decision making.
Course Description This course is an introductory course to behavioral finance theory from an investor perspective.
Course Description in Turkish Davranışsal finansın temel kavramlarını öğrenmek ve finansal piyasalara ilişkin mevcut kuramsal çerçeve ile karşılaştırabilmek.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Etkin Piyasa Hipotezini ve Piyasa Modelini ve onun ardıllarını açıklamak
2) Modern Portföy Teorisi ile davranışsal finans perspektifi arasındaki farkı ayırt etmek
3) hisse senedi fiyatlarının neden tahmin edilebilir olup olmadığını teorik olarak tartışmak
4) davranışsal finansı geleneksel finansla karşılaştırmak
5) özgün ve güncel davranışsal araştırma makalelerini analiz etmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SEMEN SON TURAN , May 2023
Course Coordinator MERVE ÖZ
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. SEMEN SON TURAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş ve genel bakış
2) Geleneksel Finans ve Geleneksel İktisat Davranışsal İktisat
3) Geleneksel Finans - Etkin Piyasalar ve Modern Portföy Teorisi
4) Davranışsal Finans ve Davranışsal Ekonomiyi şekillendiren akademisyenler 1. tur öğrenci sunumları
5) Davranışsal Finansın Ortaya Çıkışı ve Finansal Piyasa Araştırmalarına Etkisi
6) Davranışsal Finansın Evrimi ve Sınav 1
7) (Finansal) kararları nasıl almalıyız/nasıl vermeliyiz?
8) Finansta karar verme – araştırmadan elde edilen kanıtlar 2. tur öğrenci sunumları
9) Nörobilim ve nörofinans
10) Sürdürülebilir finansal kararları nasıl “dürtebiliriz”? -Dürtü Teorisi
11) Richard Thaler ve araştırması
12) Davranışsal Fiyatlandırma ve Tüketici Davranışsal Finansı Araştırmadan elde edilen kanıtlar
13) Davranışsal finans kripto piyasalarının davranışını açıklayabilir mi?
14) Dönem sonu yeniden değerlendirme Sınav 2
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsA list of mandatory readings will be uploaded onto BB on a weekly basis.
Teaching MethodsLectures (flipped classroom)
Homework and ProjectsStudent presentations and graded discussions/ quizzes throughout the course. Students will also regularly read, discuss and present research papers about popular topics and write short essays.
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 2 % 70
TOTAL % 100
Course Administration sons@mef.edu.tr
sons@mef.edu.tr
Assessment on this course will be continuous, meaning it will take place throughout the semester. Therefore, regular attendance is strongly recommended. This is a flipped course where each student is expected to read assigned material and watch videos in advance, follow class and Blackboard, and actively participate. MEF University regulations apply for missed exams (exams only) with official excuses which must be submitted to the faculty through this link: https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu within 3 business days of the exam. Please consult our faculty secretary in advance for types of accepted excuses. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 2 8 16
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Total Workload 120
Total Workload/25 4.8
ECTS 5