Course Description |
This course offers a comprehensive introduction to the foundations and substance of the EU, focusing on the EU’s history, institutions, principal policies and theoretical approaches. The course begins by reviewing the historical evolution of European integration. It then introduces the main theories of European integration, ranging from intergovernmentalism to neo-functionalism. The course proceeds by studying the institutions, and principal internal and external policies of the EU. It concludes by evaluating European integration in relation to debates on the EU’s future. |
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. |
H |
Derse Katılım
|
2) |
Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. |
S |
Sınav
|
3) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. |
N |
|
4) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. |
S |
Sınav
|
5) |
Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. |
S |
Sınav
|
6) |
Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. |
S |
Sınav
|
7) |
Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. |
H |
Derse Katılım
|
8) |
Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. |
S |
Derse Katılım,Sunum
|
9) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. |
H |
Sınav
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
S |
Sınav
|
Hafta |
Konu |
1) |
İzlence Sunumu ve Giriş
Ders Kitabı,Chapter 1: Michelle Cini and Nieves Pérez-Solórzano Borragán, “Introduction”. |
2) |
Avrupa entegrasyonunun tarihi I
Ders kitabı,Chapter 2: David Phinnemore, “The European Union: Establishment and Development”.
|
3) |
Avrupa entegrasyonunun tarihi II
Ders kitabı,Chapter 3: Clive Church and David Phinnemore, “From the Constitutional Treaty to the Treaty of Lisbon and Beyond”.
|
4) |
Avrupa Entegrasyon Teorileri I
Frank Schimmelfennig and Berthold Rittberger (2001) “Theories of European Integration: Assumptions and Hypotheses”, In Jeremy Richardson (ed.): European Union: Power and Policy-making (New York: Routledge), s. 71-93.
Kitap: , Chapter 4: Carsten Strøby Jensen, “Neo-functionalism”.
|
5) |
Avrupa Entegrasyon Teorileri II
Kitap, Chapter 5: Michelle Cini, “Intergovernmentalism”; and Chapter 6: Ben Rosamond, “Theorizing the European Union after Integration Theory”. |
6) |
Kurumlar I: Avrupa Komisyonu
Ders Kitabı Chapter 10: Morten Egeberg, “The European Commission”. |
7) |
Arasınav |
8) |
Kurumlar II: AB'nin "Konseyleri"
Kitap: Chapter 11: Jeffrey Lewis, “The European Council and the Council of the European Union”; and Chapter 12: Charlotte Burns, “The European Parliament”.
Öneri okuma:
Dinan, Desmond (2014) “Governance and Institutions: The Unrelenting Rise of the European Parliament”, Journal of Common Market Studies, Vol. 52 (1), p. 109-124.
|
9) |
Kurumlar III: Avrupa Parlamentosu ve Avrupa Birliği Adalet Divanı
Ders Kitabı: Chapter 13: Ilias Kapsis, “The Court of Justice of the European Union”; ve Chapter 15: Simona Guerra and Hans-Joerg Trenz, “Citizens and Public Opinion in the EU”.
|
10) |
Politikalar ve Politika Yapımı I
Ders Kitabı,Chapter 16: Edward Best, “Policy-making in the European Union”; ve Chapter 17: Michael Smith, “Trade and Development”.
|
11) |
Politikalar ve Politika Yapımı II
Ders Kitabı,Chapter 20: Michelle Egan, “The Single Market”; Chapter 22: Emek M. Uçarer, “The Area of Freedom, Security, and Justice”; ve Chapter 23: Amy Verdun, “Economic and Monetary Union" |
12) |
Politikalar ve Politika Yapımı III
Ders Kitabı,Chapter 18: Ana E. Juncos and Nieves Pérez-Solórzano Borragán, “Enlargement”;
European Commission (2020) “Enhancing the Accession Process: A Credible EU Perspective for the Western Balkans”, COM (2020) 57 final, Brussels, https://ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/sites/near/files/enlargement-methodology_en.pdf.
|
13) |
Politikalar ve Politika Yapımı IV
Ders Kitabı,Chapter 19: Ana E. Juncos and Anna Maria Friis Kristensen, “The European Union's Foreign, Security, and Defence Policies”.
Karolina Pomorska and Sophie Vanhoonacker (2016) “Europe as a Global Actor: Searching for a New Strategic Approach”, Journal of Common Market Studies, Vol. 54 (Annual Review), s. 204-21 |
14) |
Sonuç ve Tartışma: AB'nin Geleceği
Ders Kitabı Chapter 28: Brigid Laffan, “The Future of the EU”.
Nathalie Tocci (2019) “Europe’s ‘Just Do It’ Moment”, IAI Commentaries 19/57. |
15) |
Final Dönemi |
16) |
Final Dönemi |