School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 323
Course Title in English Globalization and Governance
Course Title in Turkish Küreselleşme ve Yönetişim
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme
Level of Course Orta
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 2
Estimated Student Workload 134 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective to develop necessary skills to think, talk and write about globalization in an informed and critical manner.
Course Description This course enables students to understand the widely-discussed concept of globalization. It addresses practical as well as theoretical questions raised by this concept from a number of perspectives. The selected readings will help the students to (1) understand the nature and workings of a global international system and to (2) reconsider some fundamental notions in international affairs such as the existence of borders or nation-states. Overall, the course will help all students to think, talk and write about globalization in an informed and critical manner.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Küresel sistemin doğasını ve çalışma mekanizmasını anlamak
2) Sınırların veya ulus-devletlerin varlığı gibi uluslararası ilişkilerdeki bazı temel kavramları değerlendirebilmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Course Coordinator BARIŞ ÇAĞLAR
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. TARIK OĞUZLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse Giriş
2) Küreselleşme Nedir? Giriş, Ders Kitabı s. 1-14. Anthony McGrew, *Küreselleşme ve Küresel Politika*. Ders Kitabı s. 15-31.
3) Küreselleşme: Tarihsel Bağlam
4) Küreselleşme ve Siyasi Topluluk
5) Küreselleşme ve Devlet Dışı Aktörler
6) Küreselleşme ve Türkiye
7) Ara Sınav
8) Yoksulluk ve Çevre
9) Sınırlar Etik mi?
10) İnsani Güvenlik ve İnsan Hakları
11) İnsani Müdahale
12) Küreselleşme: Gelecek
13) Alternatif Dünya Düzenleri
14) Final Sınavı için Gözden Geçirme
15) Final Haftası
16) Final Haftası
Required/Recommended ReadingsJohn Baylis, Steve Smith and Patricia Owens. 2014. The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, 6 th edition, Oxford: Oxford University Press.
Teaching MethodsLecture and Flipped Classroom. In flipping the class, pre-class student work are composed of pre-class videos and readings that are posted on the Blackboard system in advance.
Homework and ProjectsTopic: Students can select from among the topics assigned by the instructor, or propose their own topic. 1. Propose your own topic: Students can propose their own paper topic related to the course (Prior approval of the topic from the instructor is required). There are also suggested topics available on the course’s Blackboard page. 2. Select from the list of topics. ‘Globalization has made the world a worse place to live and we should all oppose it’. Please discuss if you agree with this statement or not. ‘Nation-states should disappear and we should live in a borderless world’. Please discuss if you agree with this statement or not. Guidance: The objective of the paper assignment is to encourage you to think in a critical fashion about a question and present your own ideas about it.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration caglarb@mef.edu.tr
-
The course is instructed by Dr. İpek Ruacan. This form is managed by Asst. Prof. Barış Çağlar Email address: baris.caglar@mef.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 15 5 20
Ara Sınavlar 1 5 2 7
Final 1 7 2 9
Total Workload 134
Total Workload/25 5.4
ECTS 5