School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 421 | ||||
Course Title in English | North-South Relations | ||||
Course Title in Turkish | Kuzey-Güney İlişkileri | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To understand the relations between existing patterns of North-South economic relations and the degradation of natural resources | ||||
Course Description | This course aims to provide the students with a comprehensive understanding of the North-South relations from the perspective of environment, development and security. Historical, theoretical and case-study analyses are utilized to acquaint students with broader understanding of the causes of global environmental degradation, resource constraints and dramatic demographic changes. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ekonomik kalkınma ile çevresel değişim arasındaki bağlantılara ilişkin bilgi birikimine sahip; 2) Kuzey-Güney ekonomik ilişkilerinin mevcut modelleri ile doğal kaynakların bozulması ve tükenmesi arasındaki ilişkileri anlar; 3) Sürdürülebilir kalkınmayı temel ilkeleriyle öğrenir; 4) Politik ekoloji ile çevresel güvenlik yaklaşımlarının temel önermelerini ve aralarındaki farklılıkları inceler. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Ödev |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | H | Sınav |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Ödev |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Proje |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | S | Proje |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Proje |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Ödev |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | S | Proje |
Prepared by and Date | AYŞEGÜL KİBAROĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | AYŞEGÜL KİBAROĞLU |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Sömürgecilik, kapitalizm ve kalkınma I |
3) | Sömürgecilik, kapitalizm ve kalkınma II |
3) | Sömürgecilik, kapitalizm ve kalkınma III |
4) | Küresel çevresel değişim ve küresel çevre politikaları I |
5) | Küresel çevresel değişim ve küresel çevre politikaları II |
5) | Küresel çevresel değişim ve küresel çevre politikaları II |
6) | Kuzey-Güney tartışmasında tartışmalı bir kavram olarak Sürdürülebilir Kalkınma I |
7) | Kuzey-Güney tartışmasında tartışmalı bir kavram olarak Sürdürülebilir Kalkınma II |
8) | Politik ekoloji: çevresel erişim, yönetim ve dönüşümde etkin olan politik güçlerin açığa çıkarılması I |
9) | Politik ekoloji: çevresel erişim, yönetim ve dönüşümde etkin olan politik güçlerin açığa çıkarılması II |
10) | Çevre Güvenliği: Kuzey'in çevre gündemini tanımlaması ve Güney'in politikalarının izlenmesi I |
11) | Çevre Güvenliği: Kuzey'in çevre gündemini tanımlaması ve Güney'in politikalarının izlenmesi II |
12) | Çevre Güvenliği: Kuzey'in çevre gündemini tanımlaması ve Güney'in politikalarının izlenmesi Su Kaynakları |
13) | Çevre Güvenliği: Kuzey'in çevre gündemini tanımlaması ve Güney'in politikalarının izlenmesi: İklim Değişiklği |
14) | Son Değerlendirmeler |
15) | Final Sınavları Haftası |
16) | Final Sınavları Haftası |
Required/Recommended Readings | Tim Allen and Alan Thomas (eds.) Poverty and Development into the 21st Century, The Open University, Oxford University Press, 2000. P. Chasek, D. Downie and J. W. Brown, Global Environmental Politics, Westview Press, 2006 | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom methods such as pre-class quizzes, pre-class videos, group discussions, group debates, presentations, and essay type exams. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Blackboard homeworks | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Attendance and active participation are required. There would be no late presentations and make up exams unless medical report provided. MEF university values academic integrity. Therefore all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 1 | 18 | |||
Ödevler | 3 | 8 | 1 | 27 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 1 | 15 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |