School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 421
Course Title in English North-South Relations
Course Title in Turkish Kuzey-Güney İlişkileri
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 2
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To understand the relations between existing patterns of North-South economic relations and the degradation of natural resources
Course Description This course aims to provide the students with a comprehensive understanding of the North-South relations from the perspective of environment, development and security. Historical, theoretical and case-study analyses are utilized to acquaint students with broader understanding of the causes of global environmental degradation, resource constraints and dramatic demographic changes.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Ekonomik kalkınma ile çevresel değişim arasındaki bağlantılara ilişkin bilgi birikimine sahip;
2) Kuzey-Güney ekonomik ilişkilerinin mevcut modelleri ile doğal kaynakların bozulması ve tükenmesi arasındaki ilişkileri anlar;
3) Sürdürülebilir kalkınmayı temel ilkeleriyle öğrenir;
4) Politik ekoloji ile çevresel güvenlik yaklaşımlarının temel önermelerini ve aralarındaki farklılıkları inceler.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. N
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. S Ödev
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. H Sınav
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. S Ödev
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. S Proje
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. S Proje
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. S Proje
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Ödev
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Sınav
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. S Proje
Prepared by and Date AYŞEGÜL KİBAROĞLU , January 2024
Course Coordinator AYŞEGÜL KİBAROĞLU
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Sömürgecilik, kapitalizm ve kalkınma I
3) Sömürgecilik, kapitalizm ve kalkınma II
3) Sömürgecilik, kapitalizm ve kalkınma III
4) Küresel çevresel değişim ve küresel çevre politikaları I
5) Küresel çevresel değişim ve küresel çevre politikaları II
5) Küresel çevresel değişim ve küresel çevre politikaları II
6) Kuzey-Güney tartışmasında tartışmalı bir kavram olarak Sürdürülebilir Kalkınma I
7) Kuzey-Güney tartışmasında tartışmalı bir kavram olarak Sürdürülebilir Kalkınma II
8) Politik ekoloji: çevresel erişim, yönetim ve dönüşümde etkin olan politik güçlerin açığa çıkarılması I
9) Politik ekoloji: çevresel erişim, yönetim ve dönüşümde etkin olan politik güçlerin açığa çıkarılması II
10) Çevre Güvenliği: Kuzey'in çevre gündemini tanımlaması ve Güney'in politikalarının izlenmesi I
11) Çevre Güvenliği: Kuzey'in çevre gündemini tanımlaması ve Güney'in politikalarının izlenmesi II
12) Çevre Güvenliği: Kuzey'in çevre gündemini tanımlaması ve Güney'in politikalarının izlenmesi Su Kaynakları
13) Çevre Güvenliği: Kuzey'in çevre gündemini tanımlaması ve Güney'in politikalarının izlenmesi: İklim Değişiklği
14) Son Değerlendirmeler
15) Final Sınavları Haftası
16) Final Sınavları Haftası
Required/Recommended ReadingsTim Allen and Alan Thomas (eds.) Poverty and Development into the 21st Century, The Open University, Oxford University Press, 2000. P. Chasek, D. Downie and J. W. Brown, Global Environmental Politics, Westview Press, 2006
Teaching MethodsFlipped Classroom methods such as pre-class quizzes, pre-class videos, group discussions, group debates, presentations, and essay type exams.
Homework and ProjectsBlackboard homeworks
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 4 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 20
TOTAL % 100
Course Administration aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Attendance and active participation are required. There would be no late presentations and make up exams unless medical report provided. MEF university values academic integrity. Therefore all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Sunum / Seminer 3 5 1 18
Ödevler 3 8 1 27
Küçük Sınavlar 5 2 1 15
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5