School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 335 | ||||
Course Title in English | Positive Psychology | ||||
Course Title in Turkish | Pozitif Psikoloji | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 144 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 101 - Introduction to Psychology |
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain an overview of positive psychology. | ||||
Course Description | Theories and research on positive psychology will be visited by covering different aspects of positive psychology including biological, social, developmental, cognitive and organizational perspectives. Cross-cultural theories as well as interventions to promote human well-being will also be discussed. | ||||
Course Description in Turkish | Pozitif psikoloji alanına dair teori ve araştırmalar biyolojik, sosyal, gelişimsel, bilişsel ve örgütsel psikoloji perspektiflerinden bakılarak incelenecektir. Kültürler arası teorilere ve kişisel esenliği destekleyen pratikteki uygulamalara ve müdahale programlarına da ayrıca yer verilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) pozitif psikolojinin ortaya çıkan alanının kapsamını daha iyi anlamak; 2) pozitif psikolojideki temel kavramları ve bulguları anlamak ve ifade etmek; 3) pozitif psikolojiyi uygulamak için birden fazla psikolojik bakış açısını birleştirmek; 4) insan refahını teşvik etmeye yönelik kanıtları değerlendirmek; 5) sosyal ve kültürel faktörleri pozitif psikoloji ile ilişkilendirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Exam,HW |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Exam,HW |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Exam,HW |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Exam,HW |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | N |
Prepared by and Date | , March 2022 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Öğr. Gör. SERİN İŞİAÇIK |
Hafta | Konu |
1) | Psikolojik İyi Oluş ve Mutluluk |
2) | Pozitif Duygular |
3) | Olumlu Özellikler |
4) | Pozitif benlik |
5) | Olumlu İlişkiler |
6) | Esnek Beyin |
7) | Dayanıklılık ve Başa Çıkma |
8) | Revizyon |
9) | Ara Sınav |
10) | Pozitif Yaşlanma, Sağlık ve Maneviyat |
11) | Pozitif Örgütler ve Liderlik |
12) | Pozitif Psikoloji Üzerine Kültürlerarası Perspektifler |
13) | Pozitif Psikoloji Uygulamaları ve Müdahaleleri |
14) | Proje |
15) | Final sınav dönemi |
16) | Final sınav dönemi |
Required/Recommended Readings | Required Textbooks: Compton, W. C., & Hoffman, e. (2012). Positive Psychology: The Science of Happiness and Flourishing. Cengage Learning, US. Peterson, C. (2006). A Primer in Positive Psychology. New York: Oxford University Press. There will also be a set of required readings from scientific journals and textbooks. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | The purpose of homework is to evaluate students’ level of understanding of covered topics in class and their critical evaluation of real-life issues from a positive psychological perspective. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Videos will be shown about several areas and applications of positive psychology. | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr None |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 144 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |