School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 335
Course Title in English Positive Psychology
Course Title in Turkish Pozitif Psikoloji
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 144 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 101 - Introduction to Psychology
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain an overview of positive psychology.
Course Description Theories and research on positive psychology will be visited by covering different aspects of positive psychology including biological, social, developmental, cognitive and organizational perspectives. Cross-cultural theories as well as interventions to promote human well-being will also be discussed.
Course Description in Turkish Pozitif psikoloji alanına dair teori ve araştırmalar biyolojik, sosyal, gelişimsel, bilişsel ve örgütsel psikoloji perspektiflerinden bakılarak incelenecektir. Kültürler arası teorilere ve kişisel esenliği destekleyen pratikteki uygulamalara ve müdahale programlarına da ayrıca yer verilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) pozitif psikolojinin ortaya çıkan alanının kapsamını daha iyi anlamak;
2) pozitif psikolojideki temel kavramları ve bulguları anlamak ve ifade etmek;
3) pozitif psikolojiyi uygulamak için birden fazla psikolojik bakış açısını birleştirmek;
4) insan refahını teşvik etmeye yönelik kanıtları değerlendirmek;
5) sosyal ve kültürel faktörleri pozitif psikoloji ile ilişkilendirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Exam,HW
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Exam,HW
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Exam,HW
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Exam,HW
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. N
Prepared by and Date , March 2022
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. SERİN İŞİAÇIK

Course Contents

Hafta Konu
1) Psikolojik İyi Oluş ve Mutluluk
2) Pozitif Duygular
3) Olumlu Özellikler
4) Pozitif benlik
5) Olumlu İlişkiler
6) Esnek Beyin
7) Dayanıklılık ve Başa Çıkma
8) Revizyon
9) Ara Sınav
10) Pozitif Yaşlanma, Sağlık ve Maneviyat
11) Pozitif Örgütler ve Liderlik
12) Pozitif Psikoloji Üzerine Kültürlerarası Perspektifler
13) Pozitif Psikoloji Uygulamaları ve Müdahaleleri
14) Proje
15) Final sınav dönemi
16) Final sınav dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired Textbooks: Compton, W. C., & Hoffman, e. (2012). Positive Psychology: The Science of Happiness and Flourishing. Cengage Learning, US. Peterson, C. (2006). A Primer in Positive Psychology. New York: Oxford University Press. There will also be a set of required readings from scientific journals and textbooks.
Teaching MethodsLecture
Homework and ProjectsThe purpose of homework is to evaluate students’ level of understanding of covered topics in class and their critical evaluation of real-life issues from a positive psychological perspective.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesVideos will be shown about several areas and applications of positive psychology.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration acers@mef.edu.tr

None

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 5 1 6
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 10 2 12
Total Workload 144
Total Workload/25 5.8
ECTS 6