School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 431 | ||||
Course Title in English | Brain Disorders | ||||
Course Title in Turkish | Beyin Bozuklukları | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Select | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | |||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 144 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 101 - Introduction to Psychology |
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | |||||
Course Description | |||||
Course Description in Turkish |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) bilişsel ağların nöropsikolojik temellerini anlamak ve açıklamak 2) nöropsikolojik değerlendirmenin temellerini öğrenmek 3) beyin bozukluklarının bilişsel çıktısını anlamak 4) teorik bilgiyi davranışsal nöroloji alanında pratiğe dökebilmek 5) Beyin hasarı olan hastalarda bilişsel bozukluk mekanizmalarını araştırmak için yeni çalışmalar tasarlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Exam,HW |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Lab |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | HW |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | HW |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Lab,Participation |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Lab,Project |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Participation |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | HW,Presentation |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | HW,Project |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | HW,Presentation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Lab,Presentation |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | HW,Presentation |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | HW,Presentation |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Semester | |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Davranışsal Nöroanatomi: Geniş Ölçekli Ağlar, Asosiyasyon Korteksi, Frontal Sendromlar, Limbik Sistem ve Hemisferik Özelleşmeler (Kısım 1) |
2) | Davranışsal Nöroanatomi: Geniş Ölçekli Ağlar, Asosiyasyon Korteksi, Frontal Sendromlar, Limbik Sistem ve Hemisferik Özelleşmeler (Kısım 2) |
3) | Mental Durumun Nöropsikolojik Değerlendirmesi (Kısım 1) |
4) | Mental Durumun Nöropsikolojik Değerlendirmesi (Kısım 2) |
5) | Dikkat ağları, konfüzyon durumu ve ihmal sendromu |
6) | Bellek ve Amnezi |
7) | Afazi ve dilin nöral alt yapısı |
8) | Duygusal Prozodi ve Aprozodiler |
9) | Karmaşık Görsel İşleme Bozuklukları ve Posterior Kortikal Atrofi (PCA) Sendromu |
10) | Epilepsi ve davranış |
11) | Bilişsel Yaşlanma, Alzheimer Hastalığı ve Demans: Klinik ve Nörobiyolojik Perspektifler |
12) | Parkinson hastalığı ve hareket bozuklukları |
13) | Kronik Travmatik Ensefalopati |
14) | İnme Sendromlarının Davranışsal Belirtileri |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | |||||||
Teaching Methods | |||||||
Homework and Projects | |||||||
Laboratory Work | |||||||
Computer Use | |||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 144 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |