School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||||||||||
Course Code | PHIL 101 | ||||||||||||
Course Title in English | Introduction to Philosophy | ||||||||||||
Course Title in Turkish | Introduction to Philosophy | ||||||||||||
Language of Instruction | EN | ||||||||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||||||||
Level of Course | Introductory | ||||||||||||
Semester | Fall | ||||||||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||||||||
Estimated Student Workload | 119 hours per semester | ||||||||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||||||||
Pre-requisites | None | ||||||||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||||||||
Co-requisites | None | ||||||||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||||||||
Overall Educational Objective | To study the fundamental philosophical problems within the Western philosophical tradition and look into how these problems are related with the understanding of the human psyche and its well-being. | ||||||||||||
Course Description | This course highlights the fundamental philosophical problems within the Western philosophical tradition and looks into how these problems are related with the understanding of the human psyche and its well-being. We discuss how our understanding of the human mind and body affects our social, everyday existence in the world, and focus on the gendered nature of our thoughts and feelings. The course curriculum will be divided into three main themes and parts: Part 1:“A Survey of the Fundamental Problems of Philosophy.” Part 2: “Reading Sigmund Freud as a Social Theorist. Part 3: “Is the way we think and feel gendered?” | ||||||||||||
Course Description in Turkish | Felsefe tarihinin temel problemleri ve kavramlarını tartışmak, psikoloji ve felsefe disiplinlerinin kesişiminde bulunan sorunsalları değerlendirmek, ve son olarak, toplumsal cinsiyet konusunda geliştirilen bazı teorik tartışmaları ele almak. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) 10) 11) 12) 13) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BAŞAK KEKİ , December 2017 |
Course Coordinator | CANSU GÜLEÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | All readings are required; a course reading pack will be prepared. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will be taught based on lectures and classroom discussions. All assigned readings are required to be read before coming to class. I will be asking students to deliberate on specific passages from the texts; we will be highlighting the key arguments of the texts as we engage in close reading of the texts in class. Lectures are aimed at outlining the main arguments and structure of the readings. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students are required to do the reading assigned for the day of class. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s email address: ioranli@ku.edu.tr Attendance will be taken regularly; all students are expected to come to class having done the reading assignment for the day. Participation is highly important for the running of this course. All make-up exams will require legitimate excuses from the students, including official reports from the health care provider when applicable. Cheating and plagiarism will not be allowed and will result in students’ failure of the course. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Proje | 2 | 3 | 1 | 3 | 14 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 8 | 3 | 11 | |||
Total Workload | 119 | ||||||
Total Workload/25 | 4.8 | ||||||
ECTS | 5 |