School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code INT 301
Course Title in English Interior Design III
Course Title in Turkish Interior Design III
Language of Instruction
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: Recitation: Lab: 12 Other:
Estimated Student Workload 262 hours per semester
Number of Credits 10 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites INT 202 - Interior Design II
Expected Prior Knowledge Four semesters of design studio
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the interventions in buildings which are inserted in historically or socially complex and multi-layered urban contexts.
Course Description This course aims to contribute to the improvement of students’ design skills to deal with multiple solutions related to different aspects of interior architecture such as form, scale, light, nature, color, structure, material, texture, detailing, fixtures, and furnishing. The design studio searches for the design solutions for interior design projects with complex programmatic relationships.
Course Description in Turkish Ders iç mimarinin form, ölçek, ışık, doğa, renk, yapı, malzeme, doku, detaylandırma, mobilya gibi farklı yönleriyle ilgili çoklu çözümleri ele almak üzere öğrencilerin tasarım becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlayan bir tasarım stüdyosudur. Birbirini takip eden proje derslerinin bu aşamasında, karmaşık programlı ilişkileri barındıran iç mekan tasarım projeleri için tasarım çözümleri araştırılmaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ASLI ŞENER , February 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. KERİM KÜRKÇÜ

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended Readings- Brown, Rachael, and Lorraine Farrelly. Materials and interior design. Laurence King, 2012. - Ching, Francis DK, and Corky Binggeli. Interior design illustrated. John Wiley & Sons, 2012. - Dunn, Nick. Architectural modelmaking. Laurence King, 2014. - Godsey, Lisa. Interior design materials and specifications. A&C Black, 2012. - Lewis, Karen. Graphic Design for Architects: A Manual for Visual Communication. Routledge, 2015. - Zumthor, Peter. Peter Zumthor: Atmospheres. Birkhäuser, 2006.
Teaching MethodsIn addition to the studio practice, the course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the students. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the presentations pre-recorded and available to the students prior to class.
Homework and Projects3 Projects- 4 Reviews
Laboratory WorkYes(Studio work)
Computer UseYes
Other ActivitiesPin- Up Project Discussions, Site Visits, Workshops
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 25
Projeler 1 % 75
TOTAL % 100
Course Administration senera@mef.edu.tr
-
Students are expected to work both in groups and as individuals throughout the studio. Discovering through design and experimentation will the main strategy to learn. Observation, analysis, research making including criticized case studies are expected to be fulfilled by each student prior to any design proposals. Freehand sketching and creative ways of presenting ideas throughout the studio course, including model making, filming, photographing, as well as implementing ideas by digital tools will be expected. Case study visits to certain places, field trips and workshop trips which will be done together with the instructors. Students will be making research trips in their free time, also. Active participation in the studio is the key- factor for learning. One-to-one and group discussions will be held during the course. Everyone has to get prepared for every studio course day, to discuss his/her ideas through sketches, drawings and models. Perfection in presentation quality will be something to be favored. Drawing tools like drawing papers, sketching papers, sketchbooks, sketch pencils, coloring materials, pens and laptops with the required programs uploaded have to be provided by every student, every studio day. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 12 2 210
Ödevler 4 8 4 1 52
Total Workload 262
Total Workload/25 10.5
ECTS 10