School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | ARC 425 | ||||
Course Title in English | The Evolution of the City | ||||
Course Title in Turkish | Kentin Evrimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 126 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Expected Prior Knowledge | 4 semesters of design studio | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to comprehend the roots and the evolution of the concept “city” throughout the ages and analyze its dialectical relationship with nature and humankind. | ||||
Course Description | In this course, the dynamics/factors/variables which shape our cities, man made or natural, will be scrutinized and determined, while the counter effects of our evolving cities which operate as “interfaces between the administrative/military/economic powers and the public” and continue to shape our society will be tracked simultaneously. The determination of the variables which contribute/contributed to the equations shaping contemporary and historical urban geographies will provide a foundation of our imagining of future cities. Differences and similarities between urban geographies from different ages and localities will be used as a guideline for the students, who are expected to found an imaginary ancient settlement and evolve it as the course progresses using their sketchbooks and all kinds of media. | ||||
Course Description in Turkish | Ders kapsamında, kentlerimizi şekillendiren insan yapımı veya doğal dinamikler, etkiler, değişkenler irdelenecek ve tespit edilecektir. Aynı esnada, bu etkiler altında evrimleşen kentlerin, yönetimsel, askeri veya ekonomik güçlerle toplum arasında konumlanmış birer arayüz olarak, toplum ve insanlık üzerindeki dönüştürücü etkileri takip edilecektir. Günümüz ve tarihi kent coğrafyalarının şekillenmesine katkıda bulunan bu değişkenlerin tespiti, bize kentlerin geleceğini tasavvur etmemiz için temel oluşturacaktır. Farklı tarihlerin, farklı yörelerin kentsel coğrafyaları arasındaki benzerlik ve ayrımlar, kendi kurgusal yerleşimlerini kurup, dönem boyunca evrimleştirmeleri beklenecek öğrenciler için kılavuz işlevi görecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) 4) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ÇAĞRI KÜÇÜKAY , March 2020 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ÇAĞRI KÜÇÜKAY |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Recommended Readings: Norwich, J.J. (2014) Cities That Shaped the Ancient World, Thames & Hudson Norberg-Schulz, C. (1988) Architecture: Meaning and Space, Rizzoli International Publ. Soja, E.W. (2000) Postmetropolis: Critical Studies of Cities and Regions, Blackwell Press Bauman, Z. (1998) Globalization: The Human Consequences, Columbia University Press Picon, A. (2010) Digital Culture in Architecture, Princeton University Press Fitzpatrick, J. (2009) The Idea of the City: Early-Modern, Modern and Post-Modern Locations and Communities, Cambridge Scholars Publ. Koonings, K., Kruijt, D. (ed) (2007) Fractured Cities: Social Exclusion, Urban Violence and Contested Spaces, Zed Books Ltd. Sorkin, M. (ed) (2005) Against the Wall, The New Press Required readings for weekly discussions will be posted on Blackboard. | ||||||||||||
Teaching Methods | Slideshow, movie, discussion and reading. | ||||||||||||
Homework and Projects | Sketchbook Assignments, Pre-Lecture Preparation, Final Presentation | ||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||
Computer Use | Yes | ||||||||||||
Other Activities | - | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
kucukayc@mef.edu.tr - Attendance is essential for this course. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Total Workload | 126 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |