School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code ELT 114
Course Title in English Advanced Reading and Writing II
Course Title in Turkish Advanced Reading and Writing II
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Guided Personal Study,Lecture,Project,Seminar
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 175 hours per semester
Number of Credits 7 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ELT 113 - Advanced Reading and Writing I
Expected Prior Knowledge Structure of a paper, finding reliable academic sources, differences between academic and non-academic texts, summarizing academic texts, writing short academic texts
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To become a proficient reader and writer of elegant academic English.
Course Description This course helps students of the English Language Teaching Department to improve their reading and writing skills to succeed at an academic level. This course also allows students to develop their language skills, study skills, and critical thinking skills. The course enables students to identify different genres of writing, strategies of reading, and discourse methods. The course briefly demonstrates some ways to teach reading and writing, and to blend technology to promote language learning and teaching.
Course Description in Turkish Bu ders İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin okuma ve yazma becerilerinin akademik seviyede başarılı olacak şekilde gelişmesine yardımcı olur. Bu ders ayrıca öğrencilerin dil becerilerinin, çalışma becerilerini ve eleştirel düşünme becerilerinin de gelişmesine destek olur. Bu ders öğrencilerin farklı yazı türlerinin, okuma stratejilerinin ve diskur metotların da gelişmesine imkan tanır. Bu ders okuma ve yazmayı öğretme ve dil öğrenme ve öğretme amaçlı teknoloji kullanımına da değinir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) ---
2) ---
3) ---
4) ---
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date , December 2023
Course Coordinator ŞÜKRÜ NURAL
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. HATİCE ALTUN

Course Contents

Hafta Konu
1) ---
2) ---
3) ---
4) ---
5) ---
6) ---
7) ---
8) ---
9) ---
10) ---
11) ---
12) ---
13) ---
14) ---
15) ---
16) ---
Required/Recommended ReadingsList of readings provided in class.
Teaching MethodsPre-class videos with quizzes; Group tasks; in-class assignments; papers; Flipped Learning methods; student-centered activities
Homework and Projects(2) reading journal (7); (2) Response essays (4); (3) Research paper (1); grammar and vocabulary quizzes (3)
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 42 % 5
Ödev 2 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

Attendance is required for 70% of the course session, if you exceed this you may fail by F or FX. Any plagiarism or academic dishonesty will be treated very seriously with the most serious appropriate disciplinary action in the education context. Plagiarism involves copying any material from a book, online material, or another student or your own papers previously completed and graded in other classes without using proper citation. Plagiarism also involves asking anyone to review or do your assignment. Rules for attendance: The student must attend at least 70% of the classes. Statement on academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Article 54.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 15 2 2 3 105
Total Workload 175
Total Workload/25 7.0
ECTS 7