School/Faculty/Institute | Faculty of Education | |||||
Course Code | MATH 239 | |||||
Course Title in English | Linear Algebra | |||||
Course Title in Turkish | Linear Algebra | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Select | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 145 hours per semester | |||||
Number of Credits | 7 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
MATH 139 - Introduction to Discrete Mathematics |
|||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the fundamentals of matrix theory and linear algebra relevant to engineering problems. | |||||
Course Description | This course provides general concepts on linear algebra by covering the following topics: Systems of linear equations and matrices, Gaussian elimination, matrix algebra, inverse of a matrix, elementary matrices, LU-factorization, the determinant of a square matrix, the properties of determinants, Cramer’s rule, vector spaces, subspaces, linear independence, basis and dimension, change of basis, inner product spaces, orthonormal basis, linear transformations, matrix representations of linear transformations, eigenvalues and eigenvectors, diagonalization. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Gauss eliminasyonunu kullanarak doğrusal denklem sistemlerini çözebilmek; 2) kare matrisin tersini hesaplayabilmw ve matris tersini kullanarak doğrusal denklem sistemlerini çözebilme; 3) Bir matrisin determinantını hesaplayabilme ve Cramer kuralını kullanarak doğrusal denklem sistemlerini çözebilme; 4) kapsam, doğrusal bağımsızlık, baz ve boyut kavramlarını kavrayabilme ve bu kavramları çeşitli vektör uzaylarına ve alt uzaylara uygulayabilme; 5) Doğrusal dönüşümleri anlayabilme ve matris gösterimlerini hesaplayabilme; 6) Bir matrisin özdeğerlerini ve karşılık gelen özvektörlerini hesaplayabilme. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | HASAN KÖRÜK , |
Course Coordinator | BENGİ BİRGİLİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. AYŞE SOYSAL |
Hafta | Konu |
1) | Matrisler ve Denklem Sistemleri |
2) | Matrisler ve Denklem Sistemleri |
3) | Matrisler ve Denklem Sistemleri |
4) | Matrisler ve Denklem Sistemleri |
5) | Determinantlar |
6) | Determinantlar |
7) | Vektör Uzayları |
8) | Vektör Uzayları |
9) | Vektör Uzayları |
10) | İç Ürün Uzayları |
11) | Doğrusal Dönüşümler |
12) | Doğrusal Dönüşümler |
13) | Özdeğerler ve Özvektörler |
14) | Özdeğerler ve Özvektörler |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | David C. Lay et al., Linear Algebra and Its Applications, Pearson, 5th edition/Global edition, 2016. Elementary Linear Algebra, Ron Larson, Cengage Learning, 7th or 8th edition (ebook or hardcopy). | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures using “flipped classroom” as an active learning technique. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Online quizzes/HWs will be assigned. | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
korukh@mef.edu.tr Dr. Hasan Körük Instructor’s office and phone number: A Block-5th Floor / 0212 3953654 Office hours: Monday 10:00-12:00 Email address: korukh@mef.edu.tr Dr. Leyla Parlar Ateş Instructor’s office and phone number: A Block-4th Floor / 0212 3953600 Office hours: Wednesday 13:00-15:00 Email address: atesl@mef.edu.tr Rules for attendance: Classroom participation contributes to 12% of the final grade. Missing a quiz/HW: No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, make-up will be given. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Regulations. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 3 | 2 | 1 | 9 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 3 | 46 | |||
Total Workload | 145 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 7 |