School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code MATH 332
Course Title in English Differential Equations
Course Title in Turkish Differential Equations
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 hours Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 168 hours per semester
Number of Credits 7 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 134 - Advanced Calculus
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of differentiation and integration of single and multivariable functions is required.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the methods of solution of ordinary differential equations.
Course Description This course introduces ordinary differential equations, discusses their methods of solutions and introduces vector-valued functions Topics include: First order differential equations, second order linear differential equations, higher order linear differential equations, series solutions of linear differential equations, initial value problems, Laplace transforms and systems of first order linear differential equations. Vector-valued functions, the divergence and curl of vector-valued functions and their geometric applications.
Course Description in Turkish Bu ders diferansiyel denklemleri, onların çözüm yöntemlerini ve vektör-değerlikli fonksiyonları kapsar. Kapsanan konular: Birinci mertebeden diferansiyel denklemler, ikinci mertebeden diferansiyel denklemler, yüksek mertebeden diferansiyel denklemler, diferansiyel denklemlerin seri çözümü, başlangıç değer problemleri, Laplace dönüşümü ve birinci mertebeden diferansiyel denklem sistemleri. Vektör-değerlikli fonksiyonlar, diverjans, rotasyonel işlemleri ve geometric uygulamaları.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date CANFUAD DELALE ,
Course Coordinator BENGİ BİRGİLİ
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. AYŞE SOYSAL

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsW.E. Boyce and R.C. DiPrima, Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, Tenth Ed., Wiley, 2013.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Arazi Çalışması 28 % 20
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 3 % 60
TOTAL % 100
Course Administration cafuat.delale@mef.edu.tr

Instructor’s office and phone number: 5th Floor, (0212) 3953651 office hours: Wednesday 13:00-15:00 email address: canfuat.delale@mef.edu.tr Rules for attendance: Classroom practice contributes to 20% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given a grade by taking the average of all of the other midterm exams. No make-up will be given. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations (http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf)

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 4 2 112
Küçük Sınavlar 2 6 1 14
Ara Sınavlar 3 12 2 42
Total Workload 168
Total Workload/25 6.7
ECTS 7