School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code ME 405
Course Title in English Machine Design II
Course Title in Turkish Makina Tasarımı II
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: none Lab: none Other: none
Estimated Student Workload 160 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ME 305 - Machine Design I
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge in engineering materials and fundamentals of strength of materials is required.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn how to use machine elements in the mechanical engineering design.
Course Description This course is a complementary course to machine design I. Using the knowledge provided in machine deign I, students will learn how to apply engineering principles and standards to design basic mechanical components such as Cam-fallower mechanisms, various types of gears and belt and chain mechanisms.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Güç iletim sistemleri, dişliler, kasnaklar gibi bileşenleri analiz eder;
2) Mekanik komponentleri seçerken standartları inceler ve kullanır;
3) Kam izleyici mekanizmaları için hareket analizi yapar ve profil tasarımı gerçekleştirir;
4) Gerçek dünya uygulamasına uygun mekanik bir sistemi modeller, tasarlar, ürettir ve karakterize eder;
5) Makine bileşenlerinin analizinde, tasarımında ve/veya seçiminde bilgisayar tabanlı teknikleri uygular;
6) Tasarlanan mekanik mekanizmaları final projesi olarak sunar;
7) Gerçek hayattaki bir makinenin bir parçasını grup etkinliğinde tasarlar, analizini yapar , üretir ve test eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH , November 2023
Course Coordinator ALİ ÇINAR
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH

Course Contents

Hafta Konu
1) Dişlilerin Kinematiği
2) Eşlenik eylem, Dişlilerin involüt özellikleri
3) Arayüz, temas oranı ve dişli dişlerinin şekillendirilmesi
4) Düz konik dişliler ve paralel helis dişliler
5) Solucan dişlileri
6) Güç iletim sistemleri
7) Güç iletimi vaka çalışması
8) Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları
9) Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları
10) Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar
11) Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar
12) Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı
13) Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı
14) Kam takipçisi mekanizmalarının hareket analizi
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended Readings• Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's Mechanical Engineering Design, McGraw-Hill Education Pub., 2022. • Course slides supplied by lecturer.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsOnline Adaptive Learning Platform (Connect - ALP) HWs + Group Projects will be assigned.
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration salehm@mef.edu.tr
558
Rules for attendance: Classroom practice contributes to 20% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Calculation
No/Weeks per Semester
Ders Saati 28 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 84
Sunum / Seminer 4 8
Proje 10 60
Ödevler 20 40
Küçük Sınavlar 4 4
Ara Sınavlar 2 4
Rapor Teslimi 2 4
Final 2 4
Total Workload 320
Total Workload/25 12.8
ECTS 6