School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 100
Course Title in English Introduction to Civil Engineering
Course Title in Turkish İnşaat Mühendsliğine Giriş
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture,Project,Seminar
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 81 hours per semester
Number of Credits 3 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To become familiar with the civil engineering program at MEF University and civil engineering profession, to learn the main civil engineering technical areas (sub-disciplines), basic concepts and mini glossary pertaining to traditional technical areas, concepts of engineering ethics, engineering, licensing, work health and safety, public policy, environmental protection and sustainability.
Course Description This course provides an introduction to civil engineering profession and its technical specializations (sub-disciplines). The following topics are covered: Introduction to Civil Engineering Profession & MEF University Civil Engineering Curriculum, SI and US custom unit systems and unit conversions problems, Basic concepts, Mini glossary and Basic engineering problems pertaining to civil engineering technical areas (i.e., construction materials, structural engineering, geotechnical engineering, transportation engineering, water resources & hydraulics engineering, construction management), National & International Professional Organizations, Ethics Code & Case Analysis, Professional Licensing, Public Policy, Environmental protection & Sustainability, Health & Safety, Main Constraints of Engineering Design.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnşaat mühendisliği programını ve sürekli iyileştirme sürecini anlar;
2) SI ve ABD birim sistemlerini tanır ve birimler arası dönüştürme problemlerini çözer;
3) İnşaat mühendisliği mesleğini tanımlar; inşaat mühendisliğinin ana teknik alanlarını (alt disiplinleri) listeler ve tanımlar; inşaat mühendisliği tasarım kısıtlarını açıklar;
4) Ana teknik alanlarla (alt disiplinlerle) ilgili temel kavramları ve temel terimleri açıklar; bu teknik alanların temel mühendislik kavramları ve problemleri üzerinde pratik yapar;
5) İş yeri sağlığı ve güvenliği, kamu politikası, çevre koruma ve sürdürülebilirlik gibi mühendislik tasarımında önemli olan kavramları tanır;
6) Mesleki kuruluşları, mesleki lisanslama süreçlerini, inşaat mühendisinin profesyonel ve etik sorumluluklarını tanır; basit vaka incelemelerini analiz eder;
7) Bir ekibin üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır ve araştırma yapar;
8) İnşaat mühendisliğinin teknik alanlarından birindeki kavramlar veya problemler hakkında bilgi düzenler;
9) Hem yazılı rapor hem de sunum formatında iletişim kurar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date ANİ NATALİ ŞİGAHER , September 2023
Course Coordinator GÖRKEM AKYOL
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ANİ NATALİ ŞİGAHER

Course Contents

Hafta Konu
1) MEF İnşaat Mühendisliği Fakültesine ve Müfredatına Giriş, Ters-yüz Öğrenme Yöntemi, Dersten ve Öğrencilerden Beklentiler, İnşaat Mühendisliği Mesleği ve Alt Disiplinlerine Giriş
2) Mühendislik Problemi Nedir? SI Birim Sistemi ve Birim Dönüştürme Problemleri, ABD Birim Sistemine Giriş
3) Birim Dönüştürme Problemleri, Yapı Malzemeleri Terimleri ve Temel Kavramlar
4) Yapı Mühendisliği Terimleri ve Temel Kavramlar
5) Geoteknik Mühendisliği Terimleri ve Temel Kavramlar
6) Mimarlık Terimleri ve Temel Kavramlar, Poster Proje Gereklilikleri ve Proje Üzerine Müzakere
7) Su Kaynakları Mühendisliği Terimleri ve Temel Kavramlar
8) Ulaştırma Mühendisliği Terimleri ve Temel Kavramlar
9) İnşaat Yönetimi Terimleri ve Temel Kavramlar
10) Ulusal ve Mesleki Kuruluşlar, Mesleki Lisanslama, Mühendislik Etiği
11) Mühendislik Etiği Vaka Çalışmaları
12) Kamu Politikası, İş Sağlığı ve Güvenliği
13) Çevre Dostu ve Sürdürülebilir Tasarım, Öğrenci Posterleri
14) Öğrenci Posterleri
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsMcCuen R. H., Ezzell E. Z., Wong M. K. “Fundamentals of Civil Engineering: An Introduction to the ASCE Body of Knowledge,” CRC Press, US, 2011. David Muir Wood, Civil Engineering: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2012, ISBN 978–0-9–957863-4
Teaching MethodsContact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsOne Final Term Project including written & oral presentation
Laboratory WorkNone
Computer UseMS Office or equivalent programs are required
Other ActivitiesSeminars
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 7 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 45
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
TOTAL % 100
Course Administration sigahern@mef.edu.tr
(212) 395 36 00
Instructor’s office: Block A, 5th Floor, #544, Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Classroom Practice contributes to 15% of the final grade. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, the single quiz missed by the student will be given the average grade of the other two quizzes. No make-up will be given. Missing the final project: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Proje 1 16 3 2 21
Küçük Sınavlar 3 5 1 18
Total Workload 81
Total Workload/25 3.2
ECTS 3