School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code COMP 109
Course Title in English Computer Programming (JAVA)
Course Title in Turkish Bilgisayar Programlama (JAVA)
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: none Lab: 2 Other: none
Estimated Student Workload 151 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Basic mathematics knowledge
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn fundamentals of computer programming, how to design and implement computer algorithms to solve basic engineering problems in Java programming language.
Course Description This course provides a comprehensive understanding of computer programming. The following topics are covered: Fundamentals of computers and computer programming; variables and data types; control flow and conditionals; functions; loops; methods and debugging; single and multi-dimensional arrays.
Course Description in Turkish Bu ders, bilgisayar programlamanın kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular işlenmektedir: Bilgisayar programlamanın temelleri, program control, fonksiyonlar, diziler, katarlar, işaretçiler, dosya işleme ve yapılar.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) identify, formulate, and solve fundamental computer science and basic engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics;
2) recognize ethical and professional responsibilities related to computer science and while providing informed judgments under restricted contexts;
3) acquire and apply fundamentals of computers and computer programming as needed, using appropriate learning strategies.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date TUNA ÇAKAR , March 2024
Course Coordinator TUNA ÇAKAR
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Introduction to Computers&Programming
2) Variables and Data Types I
3) Variables and Data Types II
4) Control Flow and Conditionals I
5) Control Flow and Conditionals II
6) Functions I
7) Functions II
8) Functions III
9) Loops I
10) Loops II
11) Methods and Debugging I
12) Methods and Debugging II
13) Single-Dimensional Arrays
14) Multi-Dimensional Arrays
15) Final Examination Period
16) Final Examination Period
Required/Recommended ReadingsIntro. to Java Programming: Comprehensive Ed. (11th Ed., Pearson, 2014), Daniel Liang.
Teaching MethodsFlipped classroom. Students work individually for assignments.
Homework and ProjectsAssignments
Laboratory WorkLaboratory study
Computer UseRequired
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 1 % 10
Uygulama 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 25
TOTAL % 100
Course Administration cakart@mef.edu.tr
0 212 395 37 45
Instructor’s office: 5th floor Phone number: 0 212 395 37 50 Office hours: After the lecture hours. E-mail address: cakart@mef.edu.tr Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Laboratuvar 10 1 2 1 40
Ödevler 5 1 3 20
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 20 3 23
Total Workload 151
Total Workload/25 6.0
ECTS 6