School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | COMP 109 | ||||
Course Title in English | Computer Programming (JAVA) | ||||
Course Title in Turkish | Bilgisayar Programlama (JAVA) | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 151 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Basic mathematics knowledge | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn fundamentals of computer programming, how to design and implement computer algorithms to solve basic engineering problems in Java programming language. | ||||
Course Description | This course provides a comprehensive understanding of computer programming. The following topics are covered: Fundamentals of computers and computer programming; variables and data types; control flow and conditionals; functions; loops; methods and debugging; single and multi-dimensional arrays. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, bilgisayar programlamanın kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular işlenmektedir: Bilgisayar programlamanın temelleri, program control, fonksiyonlar, diziler, katarlar, işaretçiler, dosya işleme ve yapılar. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) identify, formulate, and solve fundamental computer science and basic engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics; 2) recognize ethical and professional responsibilities related to computer science and while providing informed judgments under restricted contexts; 3) acquire and apply fundamentals of computers and computer programming as needed, using appropriate learning strategies. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | TUNA ÇAKAR , March 2024 |
Course Coordinator | TUNA ÇAKAR |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to Computers&Programming |
2) | Variables and Data Types I |
3) | Variables and Data Types II |
4) | Control Flow and Conditionals I |
5) | Control Flow and Conditionals II |
6) | Functions I |
7) | Functions II |
8) | Functions III |
9) | Loops I |
10) | Loops II |
11) | Methods and Debugging I |
12) | Methods and Debugging II |
13) | Single-Dimensional Arrays |
14) | Multi-Dimensional Arrays |
15) | Final Examination Period |
16) | Final Examination Period |
Required/Recommended Readings | Intro. to Java Programming: Comprehensive Ed. (11th Ed., Pearson, 2014), Daniel Liang. | ||||||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom. Students work individually for assignments. | ||||||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Assignments | ||||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | Laboratory study | ||||||||||||||||||||||||
Computer Use | Required | ||||||||||||||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||||||||
Course Administration |
cakart@mef.edu.tr 0 212 395 37 45 Instructor’s office: 5th floor Phone number: 0 212 395 37 50 Office hours: After the lecture hours. E-mail address: cakart@mef.edu.tr Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Laboratuvar | 10 | 1 | 2 | 1 | 40 | ||
Ödevler | 5 | 1 | 3 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Total Workload | 151 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |