School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | IE 205 | |||||
Course Title in English | Manufacturing Systems | |||||
Course Title in Turkish | Üretim Sistemleri | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 133 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | - | |||||
Registration Restrictions | - | |||||
Overall Educational Objective | To learn basics of manufacturing processes and analyze scheduling tasks. | |||||
Course Description | The course aims to give students the fundamentals of discrete manufacturing systems used in metal-cutting, automotive, and auto-parts industries. The student will be able to justify the application of automated systems, code basic computer numerical control (CNC) programs for machine tool, select appropriate industrial robots, and analyze transportation & storage systems for flexible manufacturing settings. Group Technology-based manufacturing cell design, Flow & Job Shop scheduling applications, Lean Manufacturing and just-in-time methods will be analyzed, as well as main production strategies such as Lean Manufacturing, Just-in-Time, and their integration with the manufacturing resources and enterprise planning (MRP, MRP II, ERP). |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Kesikli üretim (discrete manufacturing) sistemlerinin temellerini kavrar; 2) Belirli endüstriyel uygulamalara bağlı olarak uygun robot manipülatörlerini seçer ve ekonomik gerekçelerini değerlendirir; 3) Takım tezgahı ana konfigürasyonlarını açıklar, işleme parametrelerini seçer ve temel Bilgisayarlı Sayısal Kontrol (CNC) programlarını kodlar; 4) Esnek Üretim Hücresi (Flexible Manufacturing Cell ) ve Sistem konfigürasyonlarını, üretimdeki tipik Akış Mağazası (Flow Shop) ve İş Mağazası (Job Shop) programlama problemlerini analiz eder; 5) Sürekli Üretim (Lean Manufacturing) ve Just-in-Time (JIT) üretimin önemini ve işletim prensiplerini tanımlar; 6) Üretim alanının kurumsal entegrasyonunu genel olarak analiz eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH , November 2023 |
Course Coordinator | MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Hafta | Konu |
1) | Üretim sistemlerinin temel kavramları; üretim endüstrisinin ana kavramları ve önemi; üretim sistemleri, sınıflandırma ve otomasyon seviyeleri; esnek üretim sistemleri ve bilgisayarla entegre üretim; otomatik üretim sistemlerinin uygulamaları; endüstriyel robotlar; giriş, serbestlik dereceleri ve manipülatör konfigürasyonları |
2) | Endüstride robotların uygulamaları; robotların ekonomik gerekçesi; robot manipülatörlerinin doğrudan ve ters kinematiği; endüstriyel robot programlamasının temelleri |
3) | Takım tezgahları ve Bilgisayarlı Sayısal Kontrol (CNC) programlama; makine aletlerinin sınıflandırılması ve eksenlerin tanımlanması; işleme parametrelerinin seçimi |
4) | CNC için G kodu programlama: frezeleme işlemleri |
5) | CNC için G kodu programlama: tornalama işlemleri |
6) | Esnek Üretim (Flexible Manufacturing) Sistemlerinin analiz ve tasarım prensipleri; esnek üretim sistemlerinin tasarım prensipleri; ekonomik olarak kârlı parçaların üretime atanması |
7) | Grup Teknolojisi ve üretim parçalarının sınıflandırılması; süreç planlama ve makine aletlerinin seçimi |
8) | Üretim hücresi (Manufacturing cell) tasarım prensipleri; taşıma ve depolama sistemlerinin işletim prensipleri; konveyörlerin analizi ve işletim prensipleri |
9) | Üretim sistemlerinin operasyonel kontrolü ve programlanması; parçaların ve aletlerin atanması; Akış Mağazası (Flow Shop) üretim sistemlerinin programlanması |
10) | İş Mağazası (Job Shop) üretim sistemlerinin programlanması |
11) | Üretimdeki ana üretim stratejilerinin işletim prensipleri; Sürekli Üretim (Lean Manufacturing) |
12) | Just-in-Time (JIT) |
13) | Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP); Üretim Kaynakları Planlaması (MRP II) |
14) | Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi |
Required/Recommended Readings | Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing: International Edition, Mikell P. Groover, 3rd Edition, Pearson International Edition, 2020 (required) Recommended readings: Manufacturing Systems Modeling and Analysis. Guy L. Curry, Richard M. Feldman. Springer, 2nd edition 2011 Computer Integrated Manufacturing. James A. Rehg, Henry W. Kraebber. Prentice Hall, 3rd edition 2004 Design and Analysis of Lean Production Systems. Ronald G. Askin, Jeffrey B. Goldberg. John Wiley, 2001 | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | - | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | - | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
salehm@mef.edu.tr 558 Rules for attendance: Attendance is taken during Flipped Classroom Practice. A minimum of 70% of attendance is mandatory. Rules for Flipped Classroom Practice: Missed Flipped Classroom Practice quizzes will be given a zero grade. Participation quizzes with flaws or lack of individual collaboration attitude during team work will be given a grade of one. Successful participation quizzes and individual collaboration attitude will be given a grade of two. Rules for missing a midterm: Provided that a valid justification approved by the Department is presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. Make-up examinations will be granted one week after the regular exam date to those with valid excuses that are approved by the Department. Minimum grade to be allowed to take the final exam: Satisfactory Flipped Classroom Practice and Midterm grades, as well as at least 70% attendance are mandatory to be allowed to take the final exam. Grading policies with minimum passing grade are given in the first week of classes. Missing a final: Faculty regulations A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Total Workload | 133 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |