School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code EE 100
Course Title in English Introduction to Electrical Electronics Engineering
Course Title in Turkish Elektrik Elektronik Mühendisliğine Giriş
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Başlangıç
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 82 hours per semester
Number of Credits 3 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To develop an understanding about the field of Electrical and Electronics Engineering.
Course Description This course provides a general introduction to the field of Electrical and Electronics Engineering. The course content covers MEF's Electrical and Electronics Engineering program and curriculum, basic research areas of Electrical and Electronics Engineering and basic concepts in these research areas. In addition to the theoretical lectures, there will be seminars from professionals and researchers from the field of Electrical and Electronics Engineering.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) ee mühendisliği programını ve sürekli iyileştirme sürecini tanır,
2) bir ee mühendisinin mesleki ve etik sorumluluklarını açıklar,
3) elektrik ve elektronik mühendisliğindeki temel kavramları ve resmi tasarım sürecini tanımlar,
4) bir ekip içinde etkin şekilde çalışır,
5) elektrik ve elektronik mühendisliği alanındaki güncel bir uygulama hakkında teknik bir rapor hazırlar ve sözlü sunum yapar,
6) ee mühendisliği problemlerini çözmek için gerekli olan temel matematik bilgisini gösterir,
7) elektrik ve elektronik mühendisliğinin güncel konularını ve uygulama alanlarını tanır, ihtiyaç duydukça yeni bilgileri edinir ve uygular.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date TUBA AYHAN , June 2019
Course Coordinator TUBA AYHAN
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Elektrik ve Elektronik Mühendisliğine ve MEF’in Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Programı ve Müfredatına Giriş
2) Mühendislik Mesleğine ve Temel Birim ve Boyutlara Giriş
3) İyi Bir Mühendis Kimdir?
4) Technical Report Writing and Presentation
5) Elektrik ve Elektronik Laboratuvarına Giriş
6) Elektrik ve Elektronik Laboratuvarına Giriş
7) Elektrik ve Elektronik Dallarına Giriş
8) Elektrik ve Elektronik Dallarına Giriş
9) Elektrik ve Elektronik Dallarına Giriş
10) Elektrik ve Elektronik Dallarına Giriş
11) Elektrik ve Elektronik Dallarına Giriş
12) Elektrik ve Elektronik Mühendisleri İçin Temel Matematik
13) Elektrik ve Elektronik Mühendisleri İçin Temel Matematik
14) Final Proje Sunumu
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsNone
Teaching MethodsLectures in the classroom, invited talks and technical trip.
Homework and ProjectsThere will be 5-6 homework and laboratory assignments and a final project.
Laboratory WorkTwo of the lectures will be at the Electrical and Electronics Engineering Laboratory and students will conduct simple experiments in those lectures.
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 6 % 40
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 25
TOTAL % 100
Course Administration ayhant@mef.edu.tr

Instructor’s office and phone number: 5th Floor, (0212) 3953730 office hours: TBA email address: ayhant@mef.edu.tr Rules for attendance: - Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for the missed midterm. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 0 2 28
Proje 1 16 2 18
Ödevler 6 2 2 24
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Total Workload 82
Total Workload/25 3.3
ECTS 3