School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | EE 100 | ||||||
Course Title in English | Introduction to Electrical Electronics Engineering | ||||||
Course Title in Turkish | Elektrik Elektronik Mühendisliğine Giriş | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Lecture | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 82 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 3 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To develop an understanding about the field of Electrical and Electronics Engineering. | ||||||
Course Description | This course provides a general introduction to the field of Electrical and Electronics Engineering. The course content covers MEF's Electrical and Electronics Engineering program and curriculum, basic research areas of Electrical and Electronics Engineering and basic concepts in these research areas. In addition to the theoretical lectures, there will be seminars from professionals and researchers from the field of Electrical and Electronics Engineering. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanına genel bir giriş sağlamaktadır. Bu dersin iceriği MEF Üniversitesinin Elektrik-Elektronik Mühendisliği programını, Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temel araştırma alanlarını ve bu alanlarda kullanılan temel terimleri tanıtmaktır. Teorik derslere ek olarak, Elektrik-Elektronik mühendislerinden ve araştırmacılardan seminerler olacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) recognize the EE Engineering program and its continuous improvement; 2) explain the professional and ethical responsibilities of an EE engineer; 3) describe the basic concepts and the formal design process in Electrical and Electronics Engineering; 4) function effectively on a team; 5) prepare a technical report and verbal presentation about a state-of-the art application in the field of Electrical and Electronics Engineering; 6) demonstrate a knowledge in basic mathematics required for solving EE Engineering problems; 7) recognize the contemporary issues and application areas of Electrical and Electronics Engineering, acquire and apply new knowledge as needed. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | TUBA AYHAN , June 2019 |
Course Coordinator | TUBA AYHAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN |
Hafta | Konu |
1) | Introduction to Electrical and Electronics Engineering and MEF’s Electrical and Electronics Engineering Program and Curriculum |
2) | Introduction to Engineering Profession and Fundamental Units and Dimensions |
3) | Who is a good engineer? |
4) | Technical Report Writing and Presentation |
5) | Introduction to Electrical and Electronics Laboratory |
6) | Introduction to Electrical and Electronics Laboratory |
7) | Introduction to EE Branches |
8) | Introduction to EE Branches |
9) | Introduction to EE Branches |
10) | Introduction to EE Branches |
11) | Introduction to EE Branches |
12) | Basic Mathematics for Electrical and Electronics Engineers |
13) | Basic Mathematics for Electrical and Electronics Engineers |
14) | Final Project Presentation |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Required/Recommended Readings | None | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures in the classroom, invited talks and technical trip. | |||||||||||||||
Homework and Projects | There will be 5-6 homework and laboratory assignments and a final project. | |||||||||||||||
Laboratory Work | Two of the lectures will be at the Electrical and Electronics Engineering Laboratory and students will conduct simple experiments in those lectures. | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
ayhant@mef.edu.tr Instructor’s office and phone number: 5th Floor, (0212) 3953730 office hours: TBA email address: ayhant@mef.edu.tr Rules for attendance: - Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for the missed midterm. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Proje | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Ödevler | 6 | 2 | 2 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 82 | ||||||
Total Workload/25 | 3.3 | ||||||
ECTS | 3 |