| Psikoloji | |||||
| Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
| Ders Kodu | COMP 110 | ||||
| Ders Adı İngilizce | Object-Oriented Programming (JAVA) | ||||
| Ders Adı Türkçe | Nesne Yönelimli Programlama (JAVA) | ||||
| Öğretim Dili | EN | ||||
| Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
| Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
| Dönem | Bahar,Güz | ||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 151 saat | ||||
| Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
| Ön Koşul |
COMP 109 - Computer Programming (JAVA) |
||||
| Yan Koşul | Yok | ||||
| Beklenen Ön Bilgi | Temel programlama bilgisi | ||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
| Genel Eğitim Hedefi | Nesne yönelimli programlamanın temellerini ve Java programlama dilinde temel mühendislik problemlerini çözmek için nesne yönelimli bilgisayar algoritmalarının nasıl tasarlanıp uygulanacağını öğrenmek. | ||||
| Ders Açıklaması | Bu ders, nesneler, sınıflar, kalıtım, polimorfizm, dinamik bağlama gibi nesne yönelimli programlama yaklaşımının temellerini ve bu kavramların Java programlama dili kullanılarak uygulanmasını kapsar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mühendislik problemlerini çözmek için nesne yönelimli bilgisayar programları uygular; 2) Çözümler üretmek için nesne yönelimli algoritmalar tasarlar; 3) Programlama çözümlerinin sonuçlarını sunar; 4) Nesne yönelimli programlar yazarken etik ve profesyonel sorumlulukları tanır. |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
|---|---|---|---|---|
| 1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
| 2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
| 3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
| 4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
| 5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
| 6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
| 7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
| 8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
| 9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
| 10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
| 11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
| 12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
| 13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
| 1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
| 2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
| 3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
| 4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
| 5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
| 6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
| 7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
| 8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
| 9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
| 10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
| 11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
| 12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
| 13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
| Hazırlayan ve Tarih | YASSINE DRIAS , October 2024 |
| Ders Koordinatörü | YASSINE DRIAS |
| Dönem | Bahar,Güz |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | Nesne Yönelimli Programlama Kavramlarına Giriş |
| 2) | Metotlar |
| 3) | Diziler |
| 4) | Referans Tipleri |
| 5) | Sınıflar Bölüm 1 |
| 6) | Sınıflar Bölüm 2 |
| 7) | Dizi Listeleri |
| 8) | Nesne Yönelimli Tasarım Bölüm 1 (Sınıf Tasarımı) |
| 9) | Kalıtım Bölüm 1 |
| 10) | Kalıtım Bölüm 2 |
| 11) | Polimorfizm Bölüm 1 |
| 12) | Polimorfizm Bölüm 2 |
| 13) | Soyut Sınıflar ve Arayüzler |
| 14) | Nesne Yönelimli Tasarım Bölüm 2 (İleri Düzey Sınıf Tasarımı) |
| 15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
| 16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Introduction to Java Programming: Comprehensive Ed., D. Liang, Pearson | |||||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | Tersyüz derslik. Öğrenciler ödevleri ferdi olarak yapacaklardır. | |||||||||||||||
| Ödev ve Projeler | Ödevler | |||||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | Laboratuvar çalışması | |||||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | Gerekli | |||||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
| Ders Yönetimi |
driasy@mef.edu.tr 0 212 395 37 45 Eğitmenin ofisi: 5. kat Sınavlar: Kitap ve not kullanımı yasaktır. Devam Kuralları: YÖK yönetmelikleri geçerlidir. Ara Sınav Kaçırma: Ara sınav veya quiz tarihleri için istisnasız hazır bulunmanız ve seyahat planlarınızı bu tarihler etrafında yapmanız beklenir. Tıbbi acil durumlar, doktor raporu ile birlikte sunulursa hariç tutulur. Ara sınav/quiz gününde sağlık merkezinde muayene edildiğinizi belirten bir not, tıbbi mazeretle sınavdan/quizden devamsızlığın yeterli bir belgesi değildir. Notun, ara sınavı/quiz'i alacak durumda olmadığınızı belirtmesi gerekir. Uygun mazeret belgelerinin sunulması şartıyla kaçırılan ara sınav/quiz için telafi yapılacaktır. Belirlenen günde ara sınav/quiz'e katılmaz ve geçerli bir mazeretiniz olmazsa, ara sınav/quiz'den sıfır (0) alırsınız. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller vb. mazeret olarak kabul edilmez. Final Sınavına Girme Uygunluğu: Final sınavı yoktur. Final Kaçırma: Final sınavı yoktur. Sınıf İçi Uygun Davranış ve Öğrenci Davranış Kuralları Hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal Beyanı: YÖK Yönetmelikleri |
|||||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
| Laboratuvar | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
| Ödevler | 3 | 1 | 10 | 33 | |||
| Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
| Toplam İş Yükü | 151 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
| AKTS | 6 | ||||||